جمعه / ۱۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۵۱۴۵
گزارشگر : ایده ایده
معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد:

"مسجد" پایگاه انقلاب است

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجد یک نهاد مقدس، مهم و پایگاه و جایگاه انقلاب اسلامی است.

(جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، معاونت جذب و آموزش؛ دومین دوره آموزشی تخصصی «امین» ویژه امنای «مالی و حقوقی» مساجد استان تهران در سال ۹۸ ،‌ صبح پنجشنبه ۱۸  مهر  ۱۳۹۸  در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

دوره دوم آموزشی «امین»

حجت الاسلام جدیدی معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، در افتتاحیه دوره آموزشی «امین ۲» گفت: مسجد یک نهاد مقدس، مهم و پایگاه و جایگاه انقلاب اسلامی است. نهاد مقدسی که اولیاء دین آن را بر محور اخلاق و رفع مشکلات اقتصادی،  سیاسی و اجتماعی بنا نهاده اند.

 

وی در ادامه گفت: ما اعتقاد داریم؛ مساجد اگر به کارکرد اصلی خود در صدر اسلام بازگردند، می توانند مشکلات زیادی را از دوش جامعه اسلامی بردارند. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این خصوص می‌فرمایند: اگر مساجد کیفیت شایسته خود را بیابند، هزینه های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد در حوزه اجتماعی گفت: مساجد از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند، که استفاده حداکثری از این ظرفیت نیازمند کارگزاران متعهد، مومن ، پیگیر و با اخلاص است.

 

حجت الاسلام جدیدی افزود: بر همین اساس ارتقاء سطح کیفی و آموزشی کارگزاران مساجد یک نیاز است. لذا دوره های آموزشی که در معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شود، در همین راستا است.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: این معاونت، آموزش های خود را با محوریت تخصصی بودن آنها آغاز کرده است. 

 

وی افزود: در هیات امناء مساجد هفت مسئولیت با عناوین «مالی و حقوقی» ، «ساختمانی و عمرانی» ، «فرهنگی» ، «اجتماعی» ، «بهداشت و سلامت» ، «تدارکات و پشتیبانی» ، «روابط عمومی» در نظر گرفته شده است. که هرکدام آموزش تخصصی متناسب با خود را می طلبد. در دوره جدید «امین» آموزش های در نظر گرفته شده بر این هفت محور استوار است.

 

حجت الاسلام جدیدی یادآور شد: دوره تخصصی «امین ۱» با محوریت موضوعات فرهنگی برگزار شد. در آن دوره فقط از اعضای فرهنگیِ هیات امناء دعوت به عمل آمد و آموزش ها نیز با موضوعات فرهنگی و راه‌های جذب جوان و نوجوان به مسجد ارائه شد.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص مباحث ارائه شده در دوره‌ جدید گفت: در دوره آموزشی «امین ۲» موضوعات «حسابرسی، مالی و مباحث حقوقی» ارائه می شود، که از جایگاه ویژه و با اهمیتی در مسجد برخوردار است. 

 

بر اساس این گزارش؛ دوره آموزشی «امین ۲» در دو کلاس تخصصی «مباحث حقوقی مسجد» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین سعیدیان مدیر حقوقی مرکز رسیدگی به امور مساجد و کلاس «حسابرسی مالی» با ارائه آقای صادقی جو مشاور حسابرسی مساجد، برگزار شد.

 

(جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰
https://news.masjed.ir/u/jm9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید