چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
سرویس : مسجد سیدالشهداء (ع)
کد خبر : ۳۵۱۴۲
گزارشگر : ایده ایده

تجلیل از خانواده شهید

به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد از خانواده معظم شهید مهدی ذاکر حسینی تجلیل شد.

(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با هدف بهره‌مندی از فیوضات معنوی و نظرات مبارک خانواده معظم شهدای مسجدی و تجلیل از صبر،‌ استقامت و پایداری ایشان و همچنین ترویج فرهنگ تکریم از ولی نعمتان انقلاب، حضور در بیت معظم شهدای مسجدی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

 در سومین برنامه، حجت‌الاسلام ذاکر، معاون و فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با خانواده سرافراز شهید ذاکر حسینی دیدار و از ایشان تجلیل کرد.

در این مراسم حجت الاسلام ذاکر حامل پرچم آستان مقدس امام رضا(ع) بود و همچنین مراتب تقدیر ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را تقدیم خانواده معزز شهید ذاکر حسینی کرد.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه یکی از برنامه هایی که مرکز رسیدگی به امور مساجد با افتخار آن را پیگری می کند دیدار با خانواده شهدا است، گفت: امید است که این دیدارها به فعالیت های ما نور دهد و توشه ای برای راهمان باشد.

خانواده شهید ذاکر حسینی

شهید عاشق امام رضا(ع) بود

در ادامه این مراسم،  امیرعلی ذاکر حسینی پدر شهید مهدی ذاکر حسینی متبرک شدن منزل خود را به پرچم آستان مقدس رضوی(ع) را یک اتفاق مبارک دانست و گفت: این اتفاق شاید به این دلیل افتاد که مهدی عاشق امام رضا(ع) بود و سنگ یابودش هم در حرم امام زاده صالح(ع) که برادر امام رضا(ع) هستند، قرار داده شده است.

 

حیات پر برکت

امیرعلی ذاکر حسینی با اشاره به رشادت های فرزندش گفت: او در دنیا هم خیرش به همه می رسید. مهدی به اکثر موسسات خیریه کمک می کرد و حتی هزینه تحصیل یک دانش آموز را هم می‌پراخت. البته ما اینها را بعد از شهادت او متوجه شدیم!

 

نجات دوباره حلب

پدر شهید مهدی ذاکر حسینی با اشاره به اینکه مهدی به قول فرمانده اش در بین داوطلبان هم داوطلب بوده ، گفت: عملیاتی که مهدی در آن شهید شد یک عملیات داوطلبانه و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی افزود: این عملیات غروب روز 23 خرداد 95 که مصادف با ماه رمضان هم بود، در منطقه «خلصه» آغاز شد و تا صبح رو 24 خرداد ادامه داشت. این عملیات از این جهت حائز اهمیت بود که اگر در همان شب انجام نمی شد دشمن از منطقه «خلصه» می توانست برای بار دوم «حلب» را اشغال کند.

امیر علی ذاکر حسینی در ادامه گفت: وقتی مهدی و همرزمانش در این منطقه حضور پیدا می کنند فرماندهان می‌گویند؛ در اجرای این عملیات اجباری برای کسی نیست و در این میان مهدی و 26 نفر از دوستانش داوطلب عملیات می شوند. مهدی و همرزمانش آن شب آنقدر به تکفیری می تازند که دشمن زمینگیر می شود و شکست می خورد. 

وی افزود: صبح روز بعد فرماندهان دستور عقب نشینی تاکیتیکی می دهند. مهدی که به همرزمانش قول داده بود تا آنها را سالم از این عملیات خارج کند، دوستانش را به عقب بر می‌گرداند. در آخرین لحظه، وقتی همه‌ی نیروها از منطقه خارج می شوند، مهدی ساختمان محل ماموریتشان را برای اطمینان خاطر از اینکه نیرویی جا نمانده باشد، جستجو می کند که هنگام خروج، ساختمان مورد اصابت موشک قرار می‌گیرد و مهدی شهید و جاوید الاثر می‌شود.

 

ائمه جماعات جوان را به مساجد بیاورید

در ادامه این دیدار، پدر شهید ذاکر حسینی با اشاره به اینکه در مسجد محله خود فعالیت های قرآنی انجام می‌دهد، گفت: از مرکز رسیدگی به امور مساجد تقاضا دارم تا ائمه جماعات جوان را در مساجد به کار گیرند. 

 

فرزندانم را نذر امام زمان کرده ام!

در این مراسم خانم فلاح مادر شهید مدافع حرم مهدی ذاکر حسینی با اشاره به اینکه خلق و خوی فرندانش با جوانهای امروزی متفاوت است، گفت: قبل از اینکه فرزندانم به دنیا بیایند از خدا خواسته بودم تا آنها را نذر امام زمان(عج) کنم و طوری بار بیایند که در قیام امام زمان(عج) سرباز او باشند.

وی افزود از این خواسته با کسی سخن نگفته بودم تا زمانی که فرمانده مهدی خبر شهادتش را آورد. در آن لحظه بود که گفتم نذرم ادا شد!

مادر شهید در پایان گفت: من سه پسر دارم و هر سه را نذر امام زمان(عج) کرده‌ام. 

 

یاد آور می شود: پاسدار شهید مهدی ذاکر حسینی دانش آموخته رشته حقوق قضایی و  از ساکنان محله اکباتان بود که داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) عازم سوریه شد و در درگیری با تروریست های تکفیری داعش و بر اثر اصابت موشک به فیض شهادت نائل و پیکر مطهرش جاویدالاثر شد.

شهید مهدی ذاکر حسینی

تجلیل از خانواده شهید ذاکرحسینی

تجلیل از خانواده شهید ذاکرحسینی

(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۰
https://news.masjed.ir/u/h42
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید