یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۱۱۵
گزارشگر : ایده ایده
در مسجد لولاگر انجام شد

آغاز طرح «مسجد پناه مردم»

برادران و خواهران دانشجو و طلبه، رزمندگان، خانواده های شهدا و بازاریان در قالب کاروان‌های حفاظت از منافع ملت به سراسر کشور سفر خواهند کرد و مطالبات مردم به‌ ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد را با محوریت مسجد ساماندهی خواهند کرد.

(یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۰:۲۶

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ نشست خبری کاروان «حفاظت از منافع ملت» شب گذشته شنبه ۲۳ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام حسن‌زاده مسئول کاروان و امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام مشهد، سهیل کیارش معاون این کاروان، حجت‌الاسلام قانع‌نسب فعال فرهنگی مشهد، علی کیان مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، خانم خادم مسئول خواهران تشکل رهپویان معروف مشهد و مهدی چمن‌زاد مدیرعامل مؤسسه توسعه کارآفرینی حکمت (اقتصاد مقاومتی) در مسجد لولاگر تهران برگزار شد.

 

هدف کاروان «حفاظت از منافع ملت» احیای امربه معروف و نهی از منکر است

 

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام حسن‌زاده مسئول کاروان «حفاظت از منافع ملت» و امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام مشهد اظهار داشت: این کاروان در راستای لبیک‌گویی به سیدالشهدا علیه‌السلام در مسیر احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده است و با توجه به آن که مقام معظم رهبری بارها فرمودند مهمترین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مسئولان وجود دارد، تذکر به مسئولین غرب‌زده که ناکارآمدی آنها برای مردم مسجل شده و موجب فشار به مردم شده است، در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: دانشجویان و طلاب انقلابی معتقدند، ضمن همدردی با نیازمندان باید اعلام کنیم، بن‌بستی در کار نیست و با توسل به ائمه اطهار علیه‌السلام و تأسی به سیره امامان معصوم امام خمینی رحمه‌الله و مقام معظم رهبری و همچنین عمل به گفتمان مقاومت و نگاه به درون می‌توان مشکلات امروز جامعه را برطرف کرد.

 

 آغاز به کار طرح «مسجد پناه مردم» / کاروان «حفاظت از منافع ملت» به مساجد کشور می‌رود

 

سهیل کیارش معاون کاروان و مسئول اسبق بسیج دانشگاه شاهد نیز در این نشست اظهار داشت: جمعی از دانشجویان، طلاب و سایر اقشار انقلابی جامعه در سال‌های اخیر، دغدغه ایجاد سازوکاری برای فراگیر شدن مطالبه‌گری در میان انقلابیون را داشتند زیرا مقام معظم رهبری نیز فرموده بودند، لشکر جوانان مومن باید وارد عرصه مطالبه شود بنابراین جمعی از جوانان در راستای مطالبه‌گری در موضوعات معیشتی و ... وارد عرصه شدند.

 

وی با اشاره به آغاز به کار طرح «مسجد پناه مردم» تصریح کرد: آغاز این طرح به صورت آزمایشی در مسجد لولاگر تهران و مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام مشهد خواهد بود که بر این اساس بنا داریم که مطالبات مردم به‌ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد را با محوریت مسجد ساماندهی کنیم.

 

کیارش گفت: به‌زودی جمعی از دانشجویان و طلاب طرح «مسجد پناه مردم» را فراگیر خواهند کرد و مساجد مختلف کشور را پای کار مطالبه‌گری خواهند آورد.

 

این مسئول اسبق بسیج دانشگاه شاهد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه مطالبه‌گری روشنگری و بصیرت‌افزایی میان توده‌های مردم است تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از جهل مردم و عدم قدرت تحلیل در میان آن‌ها، امروزه هر آنچه را مدنظر خود دارند به انقلاب اسلامی تحمیل می‌کنند لذا جریان انقلابی باید به‌صورت جدی در حوزه روشنگری و بصیرت‌افزایی وارد شود و این نهضت را فراگیر کند.

 

وی افزود: جمعیت حاضر بنا دارد در کنار اجرای طرح «مسجد پناه مردم»، در حوزه روشنگری و بصیرت افزایی نیز فعالیت کنند تا گره مشکلات کشور را برطرف کند.

 

 کیارش گفت: برادران و خواهران دانشجو و طلبه، رزمندگان، خانواده های شهدا و بازاریان در قالب کاروان‌های حفاظت از منافع ملت به سراسر کشور سفر خواهند کرد و سراغ جریان‌های انقلابی هر استان و شهر خواهند رفت تا آنان را در مسیر مطالبه‌گری تقویت کنند. این کاروان‌ها در هر شهری که حضور پیدا کنند، موانع موجود بر سر مطالبه‌گری آتش به اختیار را برطرف خواهند کرد.

 

معاون کاروان «حفاظت از منافع ملت» تصریح کرد: این کاروان در گام دوم انقلاب اسلامی و در زمانی که تمام دنیا به سمت تفکر انقلاب اسلامی در حرکت است، بنا دارد از طریق شکستن حریم امن مفاسد و  مسئولین فاسد و ایجاد امید در توده‌های مردم، موانع جهانی شدن انقلاب اسلامی را از میان بردارد لذا حریم امن همه را هدف قرار خواهیم داد و هیچ مفسدی در برابر این جریان مطالبه‌گر، حریم امن نخواهد داشت.

 

وی افزود: این کاروان امروز یکشنبه ۲۴ شهریورماه کار خود را از حرم امام خمینی رحمه‌الله علیه و بیعت با آرمان‌های امام راحل آغاز خواهد کرد و در استان‌های مختلف حاضر خواهد شد لذا از تمام دانشجویان و طلاب دعوت می‌کنیم همراه این کاروان شوند و منتظر حضور این کاروان و برپایی علم مطالبه‌گری از سوی آنان باشند.                                


(یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۰:۲۶
https://news.masjed.ir/u/ja8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید