یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۲:۵۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۰۸۸
گزارشگر : ایده ایده

حمایت مجلس از طرح «هر مسجد یک‌ حقوقدان»

ملکشاهی با بیان اینکه مجلس از طرح هر مسجد یک حقوقدان حمایت و استقبال می کند، گفت: حضور حقوقدان ها در مساجد امر بسیار پسندیده ای است.

(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۰۲:۵۷

به گزارش پایگاه پایگاه تخصصی مسجد؛ «الله یار ملکشاهی» در گفت و گو با شبستان در مورد طرح قوه قضاییه مبنی بر یک مسجد یک حقوقدان گفت: ما از این طرح قوه قضاییه و پیشنهادی که در این زمینه مطرح شده است، استقبال می کنیم چرا که معتقدیم بحث آموزش عمومی یکی از تاکیدات قانون اساسی ما است که مردم باید به همه موضوعات اشراف داشته باشند و از جمله موضوعاتی که مردم باید در آن زمینه آموزش ببینند، مسایل حقوقی است.

 

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا حضور حقوقدان ها در مساجد برای آموزش و نحوه آشنایی مردم با مسایل حقوقی یکی از ضروریاتی است که می تواند مورد استقبال مردم نیز قرار گیرد. مردم ضمن مراجعه برای انجام امور عبادی شان می توانند در جریان مسایل حقوقی قرار گیرند در این زمینه مشورت بگیرند تا کارهایشان بهتر و سریع تر پیش برود.

 

وی تصریح کرد: حتی جدیدا مطلع شده ام که برخی پزشکان در برخی ساعات با حضور در مساجد خدمات پزشکی را به مردم ارایه می دهند و مردم از برخی از این خدمات بهره مند می شوند که این کار پسندیده ای است و باید مورد تشویق نیز قرار گیرد.

 

ملکشاهی با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه دینی و اعتقادی است و نقش آن در همه امور می تواند تاثیرگذار و پررنگ باشد، گفت: مسجد در زمان پیامبر محل همه امور بوده است؛ تصمیم گیری های مهم، جلسات تاثیرگذار و قضاوت ها در مساجد انجام می گرفته است چرا که خود پیامبر معتقد بودند که اگر در مسجد اتفاقات مهم بیفتد، برای مردم تاثیرگذارتر است و اثر بازدارندگی نیز دارد.

 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم اگر در مسجد مشاوره های حقوقی ارایه شود، می تواند ضمن آگاهی بخشی به مردم اثر بازدارندگی نیز داشته باشد. وقتی یک قاضی بر فرض مثال در مسجد که محل عام است قضاوت کند، قطعا یک آموزش برای مردم محسوب می شود و این خودش می تواند تاثیر فراوانی در بحث بازدارندگی داشته باشد.

(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۰۲:۵۷
https://news.masjed.ir/u/j46
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید