یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۰۸۶
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله امامی کاشانی:

مسجد در اندیشه اسلام، پایگاه همه فعّالیت هاست!

آیت الله امامی کاشانی در نشست ائمه جماعات معنون گفت: جایگاه مسجد در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) یک جایگاه عبادی ـ اجتماعی و سیاسی است. ​

(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۳۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛  نشست ائمه جماعات معنون ظهر یکشنبه، هفتم مهر ماه در مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد. 

 

در این نشست آیت الله «محمد امامی کاشانی» گفت: جایگاه مسجد در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) یک جایگاه عبادی ـ اجتماعی و سیاسی است.

 

تولیت مدرسۀ عالی شهید مطهری در ادامه افزود: اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) در زمان حکومت خود در مدینه، ساخت مسجد بود. ایشان مسجد را پایگاهی برای همه فعالیت های دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی حکومت تبدیل کرده بودند.

 

خطیب موقت تهران با اشاره به اینکه مساجد مبدا حرکت انقلاب اسلامی و پایگاه مبارزه با نظام طاغوت بودند، گفت: همین مساجد در دوران دفاع مقدس نیز مهمترین نقش را ایفا کردند.

 

وی اضافه کرد: مسجد در اندیشه اسلام پایگاه همه فعالیت ها است که الحمدالله این موضوع در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تثبیت شد.

 

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب و کارآمد مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله برگزاری نشست ائمه جماعات معنون، گفت: هر چقدر ائمه جماعات معمر دور هم جمع شوند، می توانند به مرکز رسیدگی به امور مساجد در انجام ماموریت هایش کمک بیشتری کنند.

 

 وی همچنین خواستار ادامه فعالیت‌های اینچنینی و گردهمایی بیشتر ائمه جماعات معمر و معنون شد و گفت: مدرسه عالی شهید مطهری این امکان را دارد که در مناسبت‌های مذهبی میزبان ائمه جماعات تهران باشد. 

 

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جایگاه مسجد در مبارزه با دشمنان، مقابله با آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، خاطرنشان کرد: مسئولان در همه دستگاه ها باید زمینه تقویت جایگاه مسجد در تمامی امور کشور را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/

 

(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۳۶
https://news.masjed.ir/u/k3c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید