چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۰۳۷
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی امور مساجد مطرح کرد:

لزوم ذائقه سنجی مخاطب در مساجد

حجت الاسلام« حجت الله ذاکر»، بر لزوم ذائقه سنجی برای جذابیت مساجد تاکید کرد و گفت: برنامه ای که در مساجد برنامه ریزی و اجرا می شود، باید با نیاز جوان و نوجوان همخوان باشد.

(چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸) ۰۹:۰۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سومین نشست «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» از سلسله نشست های «گفتگوهای فرهنگی به مثابه راهبرد حل مسئله» عصر روز سه سه شنبه، 26 شهریور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با موضوع «ایجاد جذابیت در فعالیت های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام« حجت الله ذاکر»، بر لزوم ذائقه سنجی برای جذابیت مساجد تاکید کرد و گفت: برنامه ای که در مساجد برنامه ریزی و اجرا می شود، باید با نیاز جوان و نوجوان همخوان باشد و عمق بخشی و  جذابیت دینی در آن مورد توجه باشد، به عنوان مثال کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند کلاس بیان فسلفه نماز را برگزار کنند، تا مخاطب به اهمیت نماز واقف شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی  مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: برنامه ریزی برای جذب همه گروه های سنی، ترویج سبک زندگی اسلامی در صدا و سیما، حمایت خالصانه و نظارت مشوقانه متولیان از مساجد، اجرای طرح «تربیت همیار مسجد» و فعالیت مهارت محور از جمله موارد مهمی است که باید در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

 

یادآور می شود؛ در این نشست در این نشست حجج اسلام «تقی قرائتی»، رئیس موسسه مسجد، «حمیدرضا سلیمانی»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حجت الله ذاکر»، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، «محمدصادق کفیل»، معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و «اصغر آیتی»، رئیس مرکز فرهنگی نماز نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه هایشان در موضوع نشست پرداختند.

 

همچنین، جمعی از فعالان فرهنگی همچون «محمود لولاچیان»، رئیس بنیاد فرهنگی کوثر، «سیداحمد زرهانی»، عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز، «محمود مظفر»، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این نشست تخصصی به بیان دیدگاهها و نظراتشان در حوزه«ایجاد جذابیت در فعالیت های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» پرداختند.


 

(چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸) ۰۹:۰۸
https://news.masjed.ir/u/mj8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید