یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۷
سرویس : مسجد سیدالشهداء (ع)
کد خبر : ۳۵۰۲۵
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی مرکز امور مساجد خبر داد:

توزیع «سوژه سخن» در میان ائمه‌جماعات

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از توزیع فیش‌های «سوژه سخن» میان ائمه جماعت استان تهران به مناسبت ایام عزاداری محرم خبر داد.

(یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۴۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که این مرکز چه تمهیداتی برای ماه محرم اندیشیده است؟ اظهار کرد: همایش سفیران حسینی روز جمعه با حضور اعضای شورای نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد و به منظور تبیین مباحث تبلیغی در ماه محرم برگزار شد.

وی افزود: مرکز امور مساجد ۱۸ ناحیه دارد که همه این نواحی در آستانه محرم جلسات مختص نواحی خود را برگزار و ائمه جماعت را توجیه کرده‌اند. با این جلسات همچون سال‌های گذشته جلساتی درخور و منظم برای عزاداری ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ذاکر در ادامه گفت: فیش‌هایی با نام «سوژه سخن» برای منبر در اختیار ائمه جماعت قرار دادیم تا بتوانند مطالبی را که مورد نیاز امروز جامعه و جوانان هست ارائه کنند. این فیش‌ها علاوه بر اینکه به شکل مکتوب به ائمه جماعت مساجد تحویل داده شد، در فضای مجازی و پایگاه تخصصی مسجد نیز بارگذاری شده است.

حجت‌الاسلام ذاکر افزود: همچنین نمایشگاه «شمیم حسینی» با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور ارائه خدمات مورد نیاز هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها و با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، پرچم‌، کتیبه و بیرق، لباس مشکی، محصولات فرهنگی و ... در بقاع شاخص استان تهران برپا شده است.

وی درباره دوره‌‌هایی که حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به امور مساجد پیشنهاد کرده است، گفت: معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در طول سال مسئولیت طراحی دوره‌های آموزشی را برای ائمه جماعت، هیئت امنا و خدام دارد و در سال جدید دوره‌هایی را برگزار کرده است و تا پایان سال ۹۸ نیز حتماً برگزار می‌کند. با توجه به فرمایشی هم که حجت‌الاسلام قرائتی داشته‌اند، حتماً دوره‌ای ویژه تدارک خواهیم دید.

حجت‌الاسلام ذاکر در پاسخ به این سؤال که آیا بار دیگر نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد به زودی و به صورت دائمی در طبقه زیرین مجتمع محراب برپا می‌شود.

انتهای پیام/

(یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۴۷
https://news.masjed.ir/u/nzz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید