دوشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۰۱۸
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام سید علی حسینی:

صراط مستقیم غایت عزاداری است

حجت الاسلام والمسلمین "سید علی حسینی" در مراسم سوگواری عاشورا با بیان اینکه شیطان تلاش می کند ریا را وارد عزاداری های ما برای اهل بیت (ع) کند، اظهار کرد: باید تلاش کرد تحت هر شرایطی، در صراط مستقیم حرکت کرد تا به این صورت عزاداری های ما دچار ریا نشود. خیلی در این موضوع باید مراقب بود.

(دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸) ۲۱:۰۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین "سید علی حسینی" در مراسم سوگواری به مناسبت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و سایر شهدای نهضت عاشورا که امشب (دوشنبه ۱۸ شهریورماه) در مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری برگزار شد با بیان اینکه  شیطان تلاش می کند ریا را وارد عزاداری های ما برای اهل بیت (ع) کند، اظهار کرد: باید تلاش کرد تحت هر شرایطی، در صراط مستقیم حرکت کرد تا به این صورت عزاداری های ما دچار ریا نشود. خیلی در این موضوع باید مراقب بود.
 
این کارشناس حوزه دین با بیان اینکه قرآن ده مورد درباره مصادیق صراط مستقیم بیان کرده است، گفت: متاسفانه در جامعه ما فروختن دین و به تبع آن، خروج از صراط مستقیم رایج شده است. برای نمونه، پارتی بازی هایی که در ادارات ما انجام می شود مصداق فروختن دین است.
 
وی میانه روی را از مصادیق حرکت در صراط مستقیم دانست و افزود: اگر در عزاداری هایمان برای سیدالشهدا (ع) دچار افراط یا تفریط شویم، از صراط مستقیم خارج شده ایم. توصیه اسلام به ما، میانه روی و اعتدال است.
 
حسینی با بیان اینکه رعایت اعتدال در مسائل اقتصادی از توصیه های قرآن و اهل بیت (ع) است، افزود: شخصی خدمت پیامبر اسلام (ص) رسید و گفت پانصد درخت خرما داشتم همه را به فقرا هدیه کردم. پیامبر فرموند، کار اشتباهی کردی زیرا خود را فقیر کردی.
 
این مبلغ دین اظهار کرد: افراد در انجام کارهای خیر نیز باید اعتدال را رعایت کنند و تا زنده هستند باید خیرات کنند و این امور را به فرزندان خود محول نکنند.
 
وی ادامه داد: عزادار حضرت سیدالشهدا (ع) باید اعتدال را در همه امور از جمله اظهار محبت به حضرات معصومین (ع) رعایت کند. امیرالمومنین علی خود را صراط مستقیم معرفی کرده است بنابراین سوگوار در مصائب اهل بیت (ع) باید با حرکت در این صراط، از افراط و تفریط دوری کند. اگر در این مسیر حرکت نکنیم در اظهار ارادت به اهل بیت (ع) به خطا رفته ایم.
 
حسینی در ادامه، حسین بن علی (ع) را صراط مستقیم دانست و بیان کرد: در قیامت هر قوم و گروهی با امام خود محشور می شود. انشالله ما نیز با با رعایت اعتدال در عزاداری هایمان، با امام حسین (ع) محشور می شویم. 
 
وی در ادامه، مقام معظم رهبری را نمونه برجسته رهبری معتدل و مدبر دانست و اظهار کرد: اگر انقلاب ما دچار سرنوشت بسیاری از انقلاب های جهان نشد و امروزه نظام جمهوری اسلامی به ملت ما عزت و عظمت بخشید، به دلیل وجود رهبری امام خمینی (ره) و پس از ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است. وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی، نعمتی برای ما است و باید قدردان ایشان باشیم.
 
این کارشناس حوزه دین در پایان سخنان خود، هدایت، خوف، بلند همتی، خشوع و صراط مستقیم را از ویژگی های اصحاب سیدالشهدا (ع) دانست و گفت: شیعیان اهل بیت (ع) نیز باید اهل هدایت گری و هدایت پذیری، ترس از خدا، بلند همتی، خشوع در برابر پروردگار و حرکت در صراط مستقیم باشند. شهدای کربلا به دلیل داشتن این مشخصات به اصحاب باوفای کربلا شهرت یافتند.

 

انتهای پیام/

(دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸) ۲۱:۰۹
https://news.masjed.ir/u/h3c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید