شنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۹۵۵
گزارشگر : ایده ایده
به همت معاونت فرهنگی امور مساجد

کارگاه آموزشی روایتگری ویژه ائمه جماعات برگزار شد

کارگاه آموزشی روایتگری با موضوع غدیر، ویژه ائمه جماعات مساجد استان تهران به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

(شنبه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۰۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ اولین کارگاه آموزشی روایتگری با موضوع غدیر، ویژه ائمه جماعات مساجد استان تهران، صبح روز شنبه 26 مرداد 98 در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزار شد. 

بنا بر این گزارش؛ این کارگاه آموزشی به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و بنیاد فرهنگی امامت تهران برگزار شد. 

در این کارگاه حجت الاسلام جلالی قائم مقام و چند تن دیگر از اساتید روایتگریِ «بنیاد فرهنگی امامت»، فنون و شیوه‌های روایتگری را به ائمه جماعات آموزش دادند.

موضوع اصلی این کارگاه روایتگری غدیر بود و پنج حدیث از مجموع احادیث کتاب «عبقات الانوار» مرحوم میرحامدحسین هندی، ازجمله حدیث غدیر، حدیث طیر، حدیث منزلت، حدیث رایت و حدیث ثقلین تصویر سازی و روایت شد.

گفتنی است؛ این احادیث در غالب تصاویر و به صورت پاور پوینت توسط اساتید روایتگری، ارائه شد.

لازم به ذکر است که؛ مقرر شد که شرکت کنندگان در این کارگاه، تصاویری از روایتگری خود را برای بنیاد فرهنگی امامت ارسال کنند و در قرعه کشی کمک هزینه سفر کربلا شرکت کنند.

کارگاه آموزشی روایتگری  ویژه ائمه جماعات برگزار شد

از هر ابزاری برای تبلیغ غدیر استفاده شود

همچنین در این کارگاه آموزشی، حجت الاسلام حجت اله ذاکر معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ با اشاره به استفاده راویان از فن‌آوری نوین گفت: باید از هر ابزاری برای تبلیغ غدیر استفاده شود. 

وی افزود: فن‌آوری روز برای انتقال بیشتر حقایق غدیر کمک خواهد کرد. همچنین این ابزارها باعث جذب مخاطبان جوان می‌شود و روایت را برای آنها جذابتر می‌کند.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: رویکرد این مرکز بر این است که شیوه استفاده از ابزارهای نوین را برای استفاده ائمه جماعات آموزش دهد. 

حجت الاسلام‌ ذاکر با اشاره به استفاده دشمن از همه ابزار و توان خود برای گمراه کردن، گفت: باید برای اشاعه فرهنگ غدیر و روایت حقیقت آن از همه توان و ابزارهای خود استفاده کنیم.

کارگاه آموزشی روایتگری  ویژه ائمه جماعات برگزار شد

ائمه جماعات از روایتگری فاصله نگیرند

حجت الاسلام جلالی قائم مقام بنیاد فرهنگی امامت، که از اساتید این دوره بود، به خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفت: ما در حال گذار از روش‌های سنتی به روش‌های نوین هستیم. محتوای ما در بحث امامت یک محتوای غنی است که از گذشته تا به امروز رسیده. تفکری که در رابطه با امامت و غدیر از گذشتگان به ما رسیده یک تفکر متقن و مطمئن است که خللی به آن وارد نیست. لذا باید برای این تفکر، مخاطبی با ذائقه امروزی و روش ارائه‌ای نو برای این ذائقه پیدا کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنیاد فرهنگی امامت، نرم افزارهای چند رسانه‌ای با تاکید بر حوزه بصری، طراحی کرده است، که کمک زیادی به روایتگری و روایتگران خواهد کرد.

قائم مقام بنیاد فرهنگی امامت افزود: ائمه جماعات از روایتگری هراس نداشته باشند. همکاری روحانیون مهمترین قسمت برای اجرای اینگونه طرح‌ها است. اگر روحانیونی که وارد کار روایت‌گری می‌شوند، از ایستادن و با دستهای باز به منبر رفتن هراسی نداشته باشند، این کار حتماً به یک جریان تاثیرگذار در حوزه بین المللی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه به حوزه ارتباطات وسیعی که با روحانیت دارد، می تواند در امر روایتگری غدیر موثر باشد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه طرح «ابلاغ» با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد در مساجد شکل گرفت؛ گفت: طرح ابلاغ یک طرح اعزام مبلغ به مساجد است. در این طرح 40 مبلغ و متخصصِ امر امامت در  ایام دهه ولایت به ۱۸۲ مسجد در سطح تهران اعزام خواهند شد.

کارگاه آموزشی روایتگری  ویژه ائمه جماعات برگزار شد

 

مسابقه کتابخوانی نشانه های آفتاب

قائم مقام بنیاد فرهنگی امامت در خصوص همکاری این بنیاد با مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: کتاب «نشانه های آفتاب»، در بنیاد امامت با اشاره به جمله امام رضا (علیه السلام) که ؛ الامام کالشمس طالعه؛ امام مانند خورشید درخشان است، تدوین شده است. این کتاب به آیه‌هایی که به موضوع امامت و ولایت اشاره کرده‌اند، پرداخته است.

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز این کتاب را مرجع اصلی برای مسابقه کتابخوانی نشانه‌های آفتاب در سراسر مساجد استان تهران انتخاب کرده است.

جلالی افزود: کارگاه آموزشی روایت گری برای ائمه جماعات، در آینده با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه پیدا خواهد کرد.

بنا بر این گزارش بنیاد فرهنگی امامت در ادامه فعالیت‌های خود «طرح راویان علوی» را در سراسر کشور اجرا خواهد کرد. راویان علوی به بیان فضایل حضرت علی (علیه السلام)  می‌پردازند.

(شنبه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۰۶
https://news.masjed.ir/u/h2a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید