سه شنبه / ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۹۰۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

احیای اوقاف؛ حلال مشکل مساجد

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان‌اینکه مساجد بهترین پایگاه برای حل مشکلات مردم هستند، گفت: اگر اوقاف در کشور احیاء شود بسیاری از مشکلات اقتصادی مساجد حل می‌شود.

(سه شنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۱۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، نشست شورای محلات ویژه ائمه جماعات مساجد شهر تهران، روز (دوشنبه، ۱۴ مردادماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد»، امام جمعه موقت تهران در مسجد حضرت علی اکبر (ع) واقع در تهران، خیابان خاوران، روبروی شهرداری منطقه ۱۵ برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن ابوترابی فرد» در این نشست با اشاره به علاقه خود به دیدار مستمر با ائمه جماعات مساجد، گفت: مساجد پایگاه انقلاب اسلامی هستند بنابراین وظیفه خود می‌دانیم ارتباط بیشتری با ائمه جماعات داشته باشیم. 

امام جمعه موقت تهران افزود: مساجد بهترین پایگاه برای حل مشکلات مردم هستند به همین دلیل من از ابتدای فعالیتم در نماز جمعه تهران علاقمند به حضور در مساجد و دیدار با ائمه جماعات در این زمینه بودم.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم حضور روحانیون در نهادهای حوزوی مانند جامعه روحانیت مبارز بیشتر شود تا با همکاری یکدیگر مشکلات این قشر و عموم مردم حل شود.

ابوترابی فرد در ادامه اعتیاد را مشکل جهانی دانست و بیان کرد: افزایش تولید مواد مخدر در کشور همسایه ما از زمان حضور بیگانگان، برای کشور ما نیز مشکل زا بوده است؛ با وجود این، به دلیل عزم جدی نظام برای مقابله گسترده با اعتیاد، کشور ما جزو پیشگامان مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر در سطح جهان است.
 
وی گفت: اگر اوقاف در کشور احیا شود بسیاری از مشکلات اقتصادی مساجد حل می شود.
 
در ادامه این نشست امام جمعه موقت تهران دیدگاه برخی از ائمه جماعات مساجد در حوزه های مختلف از جمله مشکلات مبتلابه این خانه های خدا را شنید و نظر خود درباره آنها را مطرح کرد. 

بنا بر این گزارش، تعدادی از ائمه جماعات با انتقاد از وضعیت امنیتی در برخی از محلات، تاکید کردند کمرنگ بودن نماز جماعت صبح در مساجد تهران، دلایل مختلفی دارد که بحث تامین امنیت از جمله آنها است.

 

 

شبستان
(سه شنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۱۸
https://news.masjed.ir/u/h4q
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید