شنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۹۰۱
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد موسی‌ابن جعفر(ع):

فعالیت‌ موسسات قرآنی به مساجد منتقل شود

حجت‌الاسلام ارومیان با اشاره‌ به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت‌های قرآنی، گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات در این زمینه، انتقال برنامه موسسات قرآنی به مساجد است.

(شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۳۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «علی ارومیان» در گفت‌وگو با شبستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه با رصد وضعیت کشور و جهان مطالب مهم و کلیدی را مطرح می کنند، اظهار کرد: معظم له بارها در دیدار با ائمه جماعات مساجد بر لزوم تقویت جایگاه این خانه های خدا تاکید کرده اند.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، گفت: در این راستا بهتر است فعالیت های موسسات قرآنی به مساجد منتقل شود و این موسسات نقش برنامه ریزی و رصد و ارزیابی اجرای برنامه ها را بر عهده داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مساجد و خانه ها را مهم ترین مراکز اجرای فعالیت های قرآنی معرفی کردند به این دلیل است که جایگاه این دو نهاد را در شکل گیری شخصیت افراد تقویت کنند چراکه دستورالعملی بالاتر از کلام خداوند برای جهت دهی به تربیت افراد وجود ندارد.

ارومیان تاکید کرد: اگر نور قرآن در مساجد و منازل ما ساطع شود و همه اعضای خانواده با معارف آن آشنا شوند مطمئنا نقش مهمی در ترویج سبک زندگی دینی و همچنین کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی مهم ترین برنامه روزانه ما در مسجد موسی بن جعفر (ع) است که شامل طرح تلاوت یک صفحه از قرآن همراه با ترجمه آن، آموزش صحیح خوانی قرآن و تفسیر این کلام الهی می‌شود. ضمنا به این دلیل که معتقدیم اهل بیت (ع) بهترین مفسر قرآن هستند جلسات تفسیر نهج البلاغه و صحیفه و سجادیه نیز در این مسجد برگزار می شود.

یادآور می شود، مسجد موسی بن جعفر(ع) در تهران، چهارراه لشکر، واقع شده است.

پایان پیام/

(شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۳۵
https://news.masjed.ir/u/mkV
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید