سه شنبه / ۸ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۸۷۶
گزارشگر : ایده ایده
به همت مسجد المهدی (عج)

پوشش درمانی خانوار در مسجد

امام جماعت مسجد المهدی (عج) تهران گفت: این مسجد با کمک خیرین و نمازگزاران نان مورد نیاز ۱۰۰ خانواده بی‌بضاعت محل را فرهم می‌کند و همچنین برای ۷۰۰ خانواده نیز خدمات درمانی رایگان فراهم کرده است.

(سه شنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۱۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر میرخلیلی، امام جماعت مسجد المهدی (عج) تهران در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: این مسجد در محدوده جنوبی خیابان نبرد واقع شده است که تلاش کردیم در این مسجد علاوه بر معنویت نسبت به امور مادی و دنیایی اهالی محل نیز برنامه‌ریزی و تلاش داشته باشیم.

تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی ۷۰۰ خانواده


وی اضافه کرد: در این مسجد باتوجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات موجود، یک درمانگاه تخصصی برپا شده است و در قالب خیریه و کمک به نیازمندان و مستضعفان، کارت بیمه و پوششی برای اهالی نیازمند، تعبیه شده است تا آنان به صورت رایگان در این درمانگاه مورد درمان قرار گیرند.

میرخلیلی گفت: در این قالب مجموعاً ۷۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند منطقه تحت پوشش درمانی مسجد قرار گرفته‌اند.

تأمین نان یکسال ۱۰۰ خانواده نیازمند

امام جماعت مسجد المهدی (عج) تحت پوشش قرار دادن هزینه نان خانواده‌های نیازمند محل را اقدام دیگر این مسجد توصیف و تصریح کرد: این مسجد در طول سال با ارائه کوپن‌ و هماهنگی و ثبت قرارداد با یکی از نانوایی‌های محل، نان مورد نیاز ۱۰۰ خانواده نیازمند را طی سال تأمین کرده است.

 

تامین نان

زمینه‌سازی و تسهیل ازدواج جوانان

وی فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان محل را دیگر اقدام خیرخواهانه این مسجد دانست و گفت: بخش خواهران این مسجد فهرستی از دختران و پسران مجرد و در آستانه ازدواج را با درج مشخصات کامل تهیه کرده است و در صورت وجود معیارهای مشترک، خانواده‌های این افراد را با یکدیگر آشنا و زمینه ازدواج آنان را فراهم می‌کند.

تأمین جهیزیه و آموزش‌ خانه‌داری برای زوج‌های نیازمند


میرخلیلی تصریح کرد: صندوق خیریه این مسجد برای دختران نیازمند محل با کمک اهالی محل و مسجدی‌ها جهیزیه فراهم می‌کند و همچنین در قالب آموزش‌های مسجد نیز تعالیم لازم در خصوص خانه‌داری را به آنان ارائه می‌کند.

تأمین جهیزیه و آموزش‌ خانه‌داری برای زوج‌های نیازمند

فعال بودن و پویایی مسجد موجب جذب نوجوانان و جوانان

امام جماعت مسجد المهدی (عج) گفت: مسجد در فرهنگ و سنت اسلامی تنها جایی برای خواندن نماز نیست بلکه در صدر اسلام مسجد پایگاه تمام امور اجتماعی بوده است اما متاسفانه این موضوع در کشور ما رو به فراموشی است و درب مساجد تنها در زمان برپایی نماز باز می‌شود اما در مسجد المهدی خیابان نبرد جنوبی ما تلاش کردیم تا درب مسجد از همان بعد از نماز صبح به روی نمازگزاران و اهالی محل تا شب باز باشد و با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی پذیرای حضور آنان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پویایی و فعالیت یک مسجد موجب جذب اهالی به ویژه نوجوانان و جوانان خواهد شد و در این راستا امام جماعت مسجد نیز باید فعالیت و کوشش لازم را داشته باشد تا بتواند برنامه‌های ویژه‌ای را در مسجد اجرایی کند تا زمینه حضور افراد را فراهم آورد.

انتهای پیام/

(سه شنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۱۵
https://news.masjed.ir/u/hdh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید