یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۸۱۸
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله سیدمحمود مجد مطرح کرد:

احیای مهدویت توسط انقلاب اسلامی

استاد حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) گفت:‌ انقلاب اسلامی فرهنگ شیعه و مهدویت را احیا کرد و صاحب اصلی انقلاب امام زمان(عج) است.

(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۲۲
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز نهادها و‌ موسسات بسیاری در عرصه مهدویت فعالیت دارند با وجود همه این فعالیت ها می بنیم جامعه هنوز مهدوی نشده و این بیانگر ناکافی بودن آن فعالیت ها است.
 
وی افزود: بسیاری از اوقات مشاهده می شود بعضی از خواص و حتی در منبرها نسبت به این مسأله غفلت می شود و تنها به دعای سلامتی و صلوات برای ظهور اکتفا می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مجد با اشاره به اینکه جامعه مهدوی شرایط و ویژگی خاصی دارد، عنوان کرد: عدم شناخت و آماده نبودن جامعه برای پذیرش امام زمان(عج) مهمترین دلیل غیبت حضرت بوده است.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز نیز جامعه آن شایستگی لازم را پیدا نکرده برای همین امام زمان(عج) غایب هستند بنابراین تا مردم حضرت را نشناسند و قلبا ظهور حضرت را نخواهند ایشان ظهور نمی کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) بیش از هر کسی در انتظار ظهور هستند، ابراز کرد: این مردم هستند که باید قلبا منتظر ظهور باشند و از خداوند فرج حضرت را درخواست کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مجد ادامه داد: مقصود از آمادگی این نیست که همه جهان اصلاح شود بلکه اگر تنها آن ۳۱۳ یار خاص امام حاضر شوند حضرت ظهور می‌کنند و آماده نشدن یاران امام زمان(عج) بیانگر کوتاهی شیعیان است.
 
استاد حوزه علمیه اضافه کرد: بنا نیست امام زمان(عج) ظهور کنند و تنهایی اسلام را پیش ببرند بلکه این مردم هستند که حکومت اسلامی را در جهان پیاده خواهند کرد همانگونه که امام خمینی(ره) در پیشبرد انقلاب از مردم بهره بردند.
 
وی با بیان اینکه همه مباحث دینی و وحیانی در مسأله مهدویت مطرح شده است، اظهار داشت: سرنوشت عالم هستی در مهدویت روشن می شود و مهدویت تنها در دایره دین محدود نمی شود.
 
حجت‌ الاسلام والمسلمین مجد بیان داشت: مهدویت نیازمند یک حرکت اساسی است و بالاترین حرکتی که مردم را در طول تاریخ آماده فرج کرد همین انقلاب اسلامی بود؛ انقلاب اسلامی فرهنگ شیعه و مهدویت را احیا کرد.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: در طول تاریخ حرکتی موثر و‌ فراگیر تر از انقلاب اسلامی در جهان برای امر فرج و‌ معرفی مهدویت انجام نشده است.
 
وی با بیان اینکه صاحب اصلی انقلاب امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است از این رو باید از انقلاب نهایت بهره را برای امر فرج برد و مهدویت ر در عینیت جامعه و صحنه عمل وارد کرد تا نیازی به انقلاب دیگر نباشد.
(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۲۲
https://news.masjed.ir/u/o4l
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید