شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۸۱۲
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی امور مساجد خبر داد:

ایده‌های مسجدی در قالب مسجدیار

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجدابراز کرد: پایگاه اطلاع رسانی ایده های مسجدی به زودی با رویکرد جدید تحت عنوان «مسجدیار» در اپلکشین و سایت در قالب جدیدی ارائه می‌شود.

(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۲۵
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان به برگزاری برنامه های فرهنگی، آموزشی و مذهبی در مساجد استان تهران همزمان با اوقات فراغت تابستان اشاره و اظهار کرد: در بحث اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های بسیج و مرکز رسیدگی به امور مساجد در مساجد برنامه های ویژه ای برگزار می کنند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در تابستان خبر داد و گفت: این طرح چندین سال است که در مساجد اجرا می شود، که با اجرای آن ضمن برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، معرفتی، ورزشی و تفریحات سالم برای دانش آموزان، درصدد تقویت پیوند دانش آموزان با مساجد است.

 

وی تصریح کرد: طرح پیوند «مسجد و مدرسه» با حضور مربیانی که مورد تایید مرکز رسیدگی به امور مساجد است، اجرا می شود و در سال های گذشته در بیش از 300 مسجد اجرا شده است و اکنون در 100 مسجد اجرای آن استمرار و  ادامه دارد.
 
وی به دیگر برنامه های مساجد اشاره کرد و گفت: بهره برداری از نرم افزارهای طراحی شده در حوزه مساجد، رونمایی از قالب جدید پایگاه تخصصی مسجد، از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار مرکز قرار دارد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجدابراز کرد: پایگاه اطلاع رسانی ایده های مسجدی هم به زودی با رویکرد جدید تحت عنوان «مسجدیار» در اپلکشین و در قالب جدیدی طراحی شود.
 
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام مساجد به فعالیت های قرآنی، تاکید کرد: در این زمینه ظرفیت سنجی های لازم صورت گرفته و تلاش ما در این راستا است که مساجد محوری در این زمینه را شناسایی، تقویت، جهت دهی و مساجدی که در این زمینه فعال نیستند را با رویکرد جدید فعال کنیم.
 
حجت الاسلام ذاکر با اشاره به برگزاری برپایی کرسی های تفسیر در حدود 100 مسجد تهران با همکاری ستاد تفسیر، خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم، بعد از ماه مبارک رمضان هم کرسی های تفسیر در مساجد به صورت فعال و مداوم برگزار شود.

 

(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۲۵
https://news.masjed.ir/u/hai
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید