شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۸۱۱
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) بیان کرد

راه‌های حفظ و استمرار انس رمضانی مردم با مسجد

حجت‌الاسلام همدانی با بیان اینکه برنامه‌های مساجد باید برای مردم جذاب باشد، گفت: در غیر این‌صورت نمی‌توان آن حضور حداکثری و انس مردم با مسجد را شاهد بود، برای آنکه انس رمضانی مردم با خانه‌های خدا تداوم بیابد باید راهکارهایی را عملی کنیم.

(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۰۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «مجتبی همدانی» در گفت و گو با شبستان، بر لزوم فراهم سازی حضور مردم بویژه جوانان و نوجوانان بعد ازماه مبارک رمضان در مساجد تاکید کرد و گفت: تقرب به خدا، عبادت های طولانی و حضور در برنامه های سخنرانی و مناجات خوانی مساجد در ماه مبارک رمضان موجب شد که مردم ارتباطشان با خدا در مساجد بیش از گذشته باشد، بنابراین باید تلاش کنیم، این حضور دائمی شود. 
 
امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) (واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی) با تاکید بر لزوم یک برنامه ریزی جامع و هدفمند از سوی متولیان مساجد برای این مهم، اظهار کرد: عملکرد امامان جماعت مساجد باید طوری باشد که همه افراد با هر گرایش و سلیقه ای در مسجد حضور یابند.
 
وی با اشاره به اینکه حضور امام جماعت در مسجد نباید تنها برای اقامه نماز در مسجد باشد، تصریح کرد: امام مسجد باید ساعاتی قبل و بعد از نماز در مسجد حضور داشته و به سوالات شرعی، خواسته ها و مشکلات مردم رسیدگی کند و پاسخگو باشد، اهتمام به این موضوعات زمینه ساز دل گرمی مردم و فراهم شدن حضور دائمی آنها در مسجد می شود.
 
 حجت الاسلام همدانی با تاکید بر استمرار برنامه های قرآنی در مساجد، تاکید کرد: افزایش ارتقای دانش دینی جوانان و نوجوانان با ایجاد امکانات متنوع فرهنگی و دینی در کنار برنامه های قرآنی باید مورد توجه فعالان در مساجد قرار گیرد.
 
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: اگر برنامه های مساجد اثرات مفیدی بر نشاط، شادابی محله و جامعه داشته باشد، می تواند زمینه ساز حضور مستمر مردم در مسجد شود، اما اگر برنامه ها به سمتی سوق یابد که برای مردم جاذب نباشد نه تنها زمینه ساز تشویق مخاطب به حضور همیشگی در مسجد نخواهد بود بلکه مردم دچار روزمرگی می شوند.
 
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا را از جمله برنامه هایی است که باید در مساجد مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد:  این برنامه ها زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار، شهادت در جامعه و معرفی مدافعان وطن برای مردم می شود.
 
امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های اعتکاف رجبیه، تقویت جلسات دعاهای کمیل و توسل، برگزاری جشن های ولادت ائمه اطهار(ع)، برپایی جلسات پرسش و پاسخ به  سوالات مردم، دعوت از مسئولین برای شنیدن مشکلات مردم و رسیدگی به آنها  از دیگر برنامه هایی است که توجه به آنها در مساجد سبب حضور حداکثری و انس دائمی مردم با مسجد می شود.

 

انتهای پیام/

(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۰۰
https://news.masjed.ir/u/hby
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید