شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۸۳
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد فخرالدوله مطرح کرد

حضور جوانان در هیئت‌امنای مسجد از عوامل توفیق طرح و برنامه‌ها است

حجت‌‌الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: حضور افرادی با سلایق و سنین مختلف در ترکیب هیات امنای مسجد فخرالدوله، از دلایل مشارکت نسل جوان در اجرای برنامه‌های این خانه خدا است.

(شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۸:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید حسن ابطحی» در گفت‌و‌گو با شبستان، با بیان اینکه ائمه جماعات باید از ظرفیت عظیم ماه رمضان برای ایجاد پیوند میان مردم با مساجد استفاده کنند، اظهار کرد: برگزاری جلسات قرآنی، برپایی سفره های ساده افطاری و بیان سخنرانی مذهبی در مساجد در ماه رمضان، از اقداماتی است که باید در طول و به شکل های مختلف استمرار یابند.

 

امام جماعت مسجد فخرالدوله یادآور شد: نگاهی به موفق ترین مساجد کشور و تهران نشان می دهد اجرای منظم و جذاب برنامه ها در طول سال، مهم ترین عامل موفقیت این خانه های خدا است.

 

وی درباره دلایل موفقیت مسجد فخرالدوله و حضور پرشور و پر شمار نسل جوان در این خانه خدا، گفت: این مسجد از گذشته جزو مساجد موفق و پر مخاطب بوده است که ما نیز سعی کردیم طی حدود 20 سال فعالیت در آن، زمینه استمرار موفیت آن را فراهم کنیم.

 

ابطحی اضافه کرد: حضور افرادی با سلایق و سنین مختلف در ترکیب هیات امنای مسجد فخرالدوله، از دلایل مشارکت نسل جوان در اجرای برنامه های این خانه خدا است زیرا نسل جوان نیز به این باور رسیده است که در اجرای برنامه های این مسجد نقش دارد.

 

وی درباره برنامه های مسجد فخرالدوله در ماه رمضان، یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، در دهه اول ماه رمضان، بحثی پیرامون زندگی قرآنی در این مسجد داشت.

 

امام جماعت مسجد فخرالدوله اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی عبدوس که از برترین مبلغان دینی است، در دهه دوم و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اعتمادیان، نیز در دهه سوم ماه رمضان در این مسجد سخنرانی می کنند.

 

وی یادآور شد: مراسم جزءخوانی قرآنی نیز هر روز در ماه رمضان، یک ساعت قبل از اذان مغرب در مسجد فخرالدوله برگزار می شود.

 

یادآور می شود، مسجد فخرالدوله در تهران، چهارراه فخرآباد (محله دروازه شمیران) واقع شده است.


(شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۸:۲۱
https://news.masjed.ir/u/jj9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید