یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۷۷۰
گزارشگر : ایده ایده
یک مربی قرآن در مسجد بررسی کرد:

چرا فرزندان ما در مدارس، قرائت ساده قرآن را هم یاد نمی‌گیرند؟

بنایی با بیان اینکه مساجد بیشترین بار آموزش قرآن به مردم را بر دوش می‌کشند، اظهار کرد: وضعیت آموزش کتب دینی در مدارس به گونه‌ای است که فرزندان ما در آن ها قرائت ساده قرآن را هم یاد نمی‌گیرند.

(یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،‌ حجت ‌الاسلام «ابوالفضل بنایی» در گفت‌و‌گو با شبستان، با بیان اینکه وضعیت آموزش در مدارس به گونه ای است که فرزندان ما قرائت ساده قرآن را هم یاد نمی‌گیرند، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش باید بازنگری جدی در نحوه آموزشی خود و همچنین در اولویت های خود داشته باشد تا بر اساس آن، آموزش قرآن را در اولویت دهد.

 

مربی قرآنی مسجد جامع غدیر خم یادآور شد: وضعیت آموزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز وضعیت بدتری دارد به طوری که دانشجویان صاحب مدارک فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می‌شوند ولی روخوانی ساده قرآن را بلد نیستند.

 

وی اضافه کرد: من هرگاه که یکی از شرکت کنندگان در جلسات قرآنی مسجد جامع غدیر خم (واقع در تهران، خیابان پاسداران، منطقه ضرابخانه)، آیات این کتاب آسمانی را روان می خواند از او می پرسم که این مهارت را در کجا به دست آوردی، و در بیشتر موارد با این پرسش روبرو می شوم که روان خوانی قرآن را در جلسات قرآنی مساجد یا هیات های مذهبی یا سایر مراکز فراگرفته است.

 

بنایی گفت: وضیعت قرآنی مردم ما از جمله دانش آموزان و دانشجویان اصلا زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، نظامی با این همه دستاوردهای عظیم در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی، باید تدبیری برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قرآن بیندیشد.

 

وی اظهار کرد: مساجد بیشترین بار آموزش قرآن به مردم را بر دوش می کشند و این درحالی است که هیچ ردیفی در بودجه قرآنی کشور ندارند، بنابراین باید ضمن حفظ استقلال این خانه های خدا به کارگزاران آنان در زمینه برگزاری جلسات آموزش روخوانی، روان خوانی، ترجمه و تفسیر قرآن کمک های لازم انجام گیرد.

 

مربی قرآنی مسجد جامع غدیر خم ادامه داد: جلسات قرآن این مسجد در طول سال به صورت هفتگی و در ماه رمضان، همه روزه یک ساعت قبل از اذان مغرب در شبستان این خانه خدا برگزار می شود و در هر جلسه به کسانی که در قرآن خوانی پیشرفت داشته باشند جوایزی اهدا می شود.

 

(یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۵۵
https://news.masjed.ir/u/jrn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید