سه شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۶۴
گزارشگر : ایده ایده
به میزبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد

هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان برگزار شد

هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان در مجتمع محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

(سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۷:۴۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کشور عصر امروز(سه شنبه 24 اردیبیهشت98) در مجتمع محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های این قرارگاه در ماه مبارک رمضان از برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان «مادر امت» خبر داد و گفت: این ویژه برنامه برای نخستین بار در کشور اجرا میشود.

وی افزود: امید است که در ضمن این همایش که ساعت 10 صبح پنجشنبه 26 اردیبهشت در میدان آئینی امام حسین برگزار می‌شود، کمک های خوبی برای سیل زدگان جمع و ارسال شود.

بنا بر این گزارش، سعید اوحدی با بیان اینکه یک هفته قبل از آغاز ماه رمضان بزرگ‌ترین همایش خیرین مدرسه ساز برگزار شد، اظهارکرد: در این همایش با کمک مردم ۲۵۰ میلیارد تومان در یک شب برای ساخت مدرسه در مناطق سیل زده جمع شد. حدود ۱۵۰۰ مدرسه در این مناطق آسیب یا خسارت جدی دیده‌ و۲۷۰ مدرسه هم ۱۰۰ درصد تخریب شده ‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: علاوه بر این، همایش ویژه‌ای از ۲۵ ماه مبارک رمضان در پردیس ملت برگزار و با مشارکت هنرمندان فاخر کشور آثار تجسمی آنان و آثار ورزشی مدال آوران المپیک به عنوان «خانه خوبان» به نمایش گذاشته می‌شود. عواید حاصل از این برنامه نیز برای تجهیز مدارس مناطق سیل‌زده هزینه می‌شود.

گفتنی است در این قرارگاه ۱۲ سازمان حضور دارند و نشست‌های این قرارگاه هفته‌ای یکبار به طور منظم برگزار می‌شود. در این نشست مقرر شد تا سازمان های شرکت کننده موج تازه ای از  کمک‌های فرهنگی به مناطق سیل زده ارسال کنند. 

در این نشست رئیس و معاونین مرکز رسیدگی به امور مساجد، رئیس و معاونین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت اجتماعی پلیس پایتخت، مدیر کل فرهنگی  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مجمع خیرین مدرسه ساز، بنیاد ملی خانواده، سازمان صدا و سیما، کمیته ملی المپیک و موسسه فرهنگی طلوع نسل نور و جمعی از فعالان فرهنگی حضور داشتند.

موج جدید مشکلات در مناطق سیل زده

در ادامه  هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کشور رضا رویت مدیر بنیاد ملی خانواده از موج جدید مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: بسیاری از مردم این مناطق هم اکنون با مشکلاتی غیر از مسائل خورد و خوراک روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: موضوع کنکور، ازدواج هایی که با وقوع سیل سرنگرفت، مسائل روحی و اجتماعی که به تازگی خود را نشان می‌دهند، نیاز اعزام نیروهای متخصص و کمک های فرهنگی به این مناطق را بیش از پیش کرده است. 

نماینده کمیته ملی المپیک هم در نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان از برنامه های آتی کمیته ملی المپیک در راستای کمک به سیل زدگان گفت.

وی در ادامه نوید داد: کمک های معنوی از سوی جامعه ورزش کشور و کمک های مادی که ورزشکاران مطرح با فروش توپ، پیراهن و سایر امور برای سیل زدگان انجام می‌دهند رو به افزایش است و کمیته ملی المپیک در این راستا نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

 

کمبود یک فرماندهی واحد در مناطق سیل زده

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کشور گفت: خدا را شاکر هستیم که در حوزه ماموریتی خود می‌توانیم یک قدم برای مردم عزیز برداریم. 

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل زده، گفت: هر سازمانی باید از وضعیت نسبی خود برای انجام کارها استفاده می‌کند. باید شبکه کمک رسانی به مناطق زلزله زده را با توجه به قابلیت های هر سازمان شکل داد. این که هر سازمانی هر کاری که به ذهنش می‌رسد انجام دهد، موجب ناهماهنگی در فرایند کمک رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده با اشاره به اینکه در مناطق سیل زده، در برخی حوزه ها بیش از آن چیزی که نیاز بود هزینه شد و برخی حوزه ها همچنان مغفول ماند، گفت: در بازدید از مناطق سیل زده، نبود فرمانده واحد و یک عملیات منسجم کاملا مشهود بود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: متاسفانه ما برای حوادث غیرمترقبه تمرین خوبی نداشتیم. قرارگاه فرهنگی برای حمایت از سیل زدگان به نوعی یک تمرین برای بحران های پیش رو است.

 وی افزود: هماهنگی بین دستگاه هایی که به مناطق زلزله زده کمک می کنند و ایجاد یک فرماندهی واحد باید به سرعت صورت پذیرد. ظرفیت مردمی ظرفیت بی‌بدیلی است. لذا هماهنگی و مدیریت این ظرفیت باید هرچه سریع تر صورت گیرد تا از کمک های ارسال شده بهترین استفاده حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده در پایان گفت: هیچ جریانی بدون حضور مردم در صحنه نمی تواند کاری از پیش ببرد.

 

(سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۷:۴۰
https://news.masjed.ir/u/hvb
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
هشتمین نشست قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید