جمعه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۰:۵۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۷۱۳
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی امور مساجد:

برپایی کرسی تلاوت قرآن در ۴۰ مسجد تهران/ مهدهای قرآنی در مساجد دایر می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری کرسی تلاوت در ۴۰ مسجد تهران خبر داد و گفت: این محافل در ماه مبارک رمضان باحضور قاریان برجسته کشور و با همکاری سازمان دارالقرآن کریم برگزار می‌شود.

(جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۲۰:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام‌ حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این مرکز پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر قطب قرآنی شدن مساجد و برگزاری کرسی‌های تلاوت و همخوانی قرآن در مساجد اظهار داشت: فردای آن روزی که مقام معظم رهبری در دیدار با قرآنیان مطالبه فرمودند که مساجد پایگاه قرآنی کشور شود، جلسه‌ای در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار و بنا شد ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی، مرکز مدیریت قرآنی فعال شود تا برنامه‌ریزی‌هایی را برای بعد از ماه مبارک رمضان در این راستا داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مطالبه کردند که جلسات جمع خوانی قرآن کریم در مساجد پس از ماه رمضان نیز ادامه داشته باشد لذا برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

برگزاری طرح چلچراغ کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد

ذاکر با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری، طرح چلچراغ کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد برگزار خواهد شد گفت: بر این اساس در ماه مبارک رمضان در چهل مسجد شهر تهران با همکاری سازمان دارالقرآن کریم قاریان برجسته کشور حضور پیدا خواهند کرد و محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

برگزاری محافل انس با قرآن در دهه سوم رمضان

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این محافل انس با قرآن کریم در دهه سوم ماه رمضان برگزار خواهد شد و همراه با آن کرسی تفسیر نیز برپا می‌شود.

 وی ادامه داد: برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا این کرسی‌های تلاوت و تفسیر در مساجد پس از ماه رمضان نیز ادامه داشته باشد و گستره آن نیز در مساجد کشور افزایش یابد.

مساجد در زمینه حفظ قرآن کریم فعال می شوند

ذاکر با بیان اینکه مدیریت قرآنی مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری فعال خواهد شد تصریح: بر اساس مطالبه ایشان کرسی تلاوت در طول سال در مساجد برپا خواهد شد و رونق خواهد یافت و از سوی دیگر نیز امروزه برخی از مساجد در زمینه حفظ آیات قرآن کریم فعال هستند که این طرح در دیگر مساجد که مخاطب جوان و نوجوان دارند، گسترش خواهد یافت.

ایجاد مهدهای قرآنی در مساجد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان با اشاره به تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه که بناست به‌زودی منعقد شود، مهدهای قرآنی در مساجد فعال خواهد شد و ابتدا به‌صورت آزمایشی در برخی مساجد و سپس در تمامی مساجد اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

فارس
(جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۲۰:۵۰
https://news.masjed.ir/u/lzu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید