دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۶۴۳
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد:

لزوم توجه بیشتر مساجد به سیل اخیر در سراسر کشور

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بر لزوم توجه بیشتر مساجد به سیل اخیر در سراسر کشور تأکید کرد.

(دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸) ۱۶:۲۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام و المسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن ابراز همدردی برای حادثه دیدگان سیل اخیر در کشور گفت: متاسفانه سیل اخیر علاوه بر از بین بردن منازل زمین های کشاورزی و دام و طیور هموطنانمان اثرات مخرب بسیاری از خود به جا گذاشته است.

 

وی افزود: میزان آسیب های سیل اخیر به قدری بوده که متاسفانه بسیاری از هموطنانمان از ملزومات اولیه زندگی محروم هستند. لذا با توجه به اینکه استان تهران معین استان خوزستان معرفی شده است، توقع می‌رود، کمک هایی با کمیت و کیفیت شایسته و مناسب شأن آن عزیزان به مناطق جنوب ارسال شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۴ استان کشورمان دچار سیل شده که در بعضی از استانها مسئله حاد است و برخی از هموطنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. به عنوان مثال؛ پنج شهر استان خوزستان از جله شهرهای حمیدیه و سوسنگرد، باید تخلیه کامل شوند. البته این مسئله در شهرهای مختلف از ابتدای آبگرفتگی و سیل در سراسر کشور رخ داده است.

 

وی افزود: رها کردن خانه و کاشانه ای که سالها در آن زندگی کرده ایم و آن را با دست خود ساخته ایم، کار بسیار دشواری است، که این امر، در کنار آثار مخرب سیل، به آلام هموطنانمان افزوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده افزود: در تماسی که با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان داشتم، ایشان به سختی های پیش روی مردم عزیز خوزستان اشاره کرده و گفتند: هم اکنون مردم خوزستان به کمک هایی چون  چادر، پتو ،برنج، روغن، لپه، نخود، ماش، رب، گوجه فرنگی، ادویه، عدس، ماش، گوشت منجمد، مرغ منجمد، سیب زمینی، پیاز خشک و سبوس، یونجه شبدر برای دام‌هایشان نیاز دارند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: از مساجد توقع می رود که در کنار کمکهای نقدی و غیرنقدی، کمک های فرهنگی را نیز به مناطق سیل زده ارسال کنند. از جمله کمک های فرهنگی که می‌شود به مناطق سیل زده ارسال کرد؛ قرآن، کتاب داستان، اسباب بازی برای بچه ها و سایر وسایلی که بتوان با آن بچه‌ها را سرگرم کرد، در اولویت هستند.

 

وی افزود همچنین ارسال پوشاک، چادر برای خانم ها و چکمه های ضد آب، از جمله ضروریات است که توقع می‌رود هموطنانمان این وسایل را به صورت نو به مناطق سیل زده جنوب ارسال کنند. چون در واقع کسانی که دچار سیل شده‌اند، نیازمند نیستند! بلکه کسانی هستند که در عرض ۲ تا ۳ ساعت خانه و زندگی خود را از دست داده اند. لذا در شأن آنها نیست که وسایل دست دوم برایشان ارسال شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان از مساجد و نمازگزاران خواست که؛  کمک های جمع شده را در اسرع وقت و از مجاری قانونی برای هموطنان ارسال کنند.

 

بنا بر این گزارش؛ هموطنان گرامی می‌توانند جهت واریز کمک های نقدی، با شماره‌گیری کد  #۹۹*۰۲۱*۸۸۷۷*  یا از طریق واریز وجوه خود به شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰  در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند. همچنین، هموطنان عزیز می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به نزدیکترین مسجد محله خود تحویل دهند.

 

یاور خوزستان

(دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸) ۱۶:۲۴
https://news.masjed.ir/u/lp3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید