شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۶۳۳
گزارشگر : ایده ایده
مسئول حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی:

«مسجد» پایگاه فعالیت‌های پیامبر اکرم(ص) بود

آیت الله جلالی خمینی گفت: مسجد پایگاه فعالیت‌های حضرت محمد(ص) در رابطه با امور دنیوی و آخرتی مسلمانان بود.

(شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۲۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت‌الله «حیدرعلی جلالی خمینی»، با بیان اینکه پیامبر اسلام با ساخت مسجد در بدو تشکیل حکومت اسلامی، مفهوم وحدت و برابری انسان ها را در جامعه اسلامی تقویت کردند، گفت: همه گروه های مردم فارغ از جنسیت، نژاد و طبقه اجتماعی و اقتصادی در صفوف نماز جماعت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این موضوع، اهمیت احترام به ساحت انسانی را در منظومه فکری اسلام نشان می‌دهد.

امام جماعت مسجد احمدیه نارمک خاطرنشان کرد: مسجد پایگاه همه فعالیت ها و امور دنیوی و اخروی مسلمان بود و پیامبر عظیم الشان اسلام، مسجد را محور همه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حکومت اسلامی قرار داده بودند.
 
وی افزود: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه اصیل اسلامی خود را باز یافت و ما این موضوع را در مقیاسی وسیع در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم، هرچند به مرور زمان از این نقش آفرینی کاسته شد.

مسئول حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی گفت: مسجد احمدیه شرق تهران نیز همیشه محور فعالیت های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و علمی ائمه جماعات و روحانیون و طلاب در این منطقه از پایتخت کشورمان بوده است و ما نیز تقویت نقش مساجد را همواره مدنظر داشته ایم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسئولان در تدوین برنامه ها به منظور اجرایی شدن محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب، باید توجهی ویژه و اساسی به نقش مساجد، حوزه های علمیه و نهاد روحانیت داشته باشند و در این زمینه به شعار دادن اکتفا نکنند.

وی اضافه کرد: مساجد در زمینه رونق تولید نیز می توانند پیشگام باشند و این در صورتی است که مسئولان مربوطه به ویژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارکرد و نقشی مهم برای ائمه جماعات و نهادهای مسجدی قائل شوند.

 
شبستان
(شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۲۳
https://news.masjed.ir/u/hja
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید