یکشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۶۲۱
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد شهید بهشتی:

تبیین راهکارهای حمایت از تولید داخلی، اولویت مساجد باشد

حجت الاسلام مقدسی گفت: تبیین راهکارهای حمایت از تولید داخلی و رونق کسب و کار ایرانیان، یکی از اولویت های برنامه های مساجد در سال ۱۳۹۸ باشد.

(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۰۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین "محمدحسن مقدسی" در گفت وگو با شبستان با اشاره به شعار سال 1398 "رونق تولید" گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشراف کامل به اوضاع کشور و توطئه های استکبار جهانی، برای چندمین سال پیاپی، شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب کردند، هرچند برخی از مسئولان در این زمینه غفلت کرده اند.
 
 
امام جماعت مسجد شهید بهشتی افزود: الحمدالله مسئولان کشور، اهالی مساجد، بسیجیان، مبلغان دینی،  دانشگاهیان و فرهیختگان، پس از طرح شعار و نام سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحرک خوبی داشته اند و گام های سازنده ای برای اطلاع آحاد مردم از این شعار برداشته اند.
 
 
وی اضافه کرد: گروه ها و نهادهای مردمی و خودجوش اقدامات خوبی برای تبیین مولفه های مختلف حمایت از تولید داخلی و رونق کسب و کار ایرانیان انجام داده اند.
 
 
مقدسی گفت: مساجد باید اقدامات و برنامه ریزی های کاربردی به منظور رونق تولید داخلی و حمایت از اجناس ایرانی انجام دهند و این موضوع باید جزو اولویت های مساجد باشد.
 
 
وی خاطرنشان کرد: رونق واقعی تولید نیازمند ایجاد موجی فراگیر در سراسر کشور است و هیچ نهادی مانند مساجد نمی تواند در این زمینه موثر باشد، البته رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز نقشی موثر در این زمینه دارند.

 

 
 
امام جماعت مسجد شهید بهشتی گفت: ترویج تولید داخلی به معنای چسباندن چند بنر و پوستر در فضای مساجد و سایر مراکز و محیط های شهری نیست، البته این کار نیز لازم است اما کار مهم تر، اقدامات عملی در این زمینه است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: فرض بفرمائید اگر مساجد برای مصارف خود یا در تهیه ارزاق و جهیزیه که برای نیازمندان خریداری می کنند اولویت اول و آخرشان، کالا و اجناس ایرانی باشد، تحول بزرگی در این زمینه پیش می آید.
 
 
این حافظ کل قرآن با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) مبنی بر تبلیغ از طریق رفتار و عملکرد و بسنده نکردن به تبلیغ زبانی، خاطرنشان کرد: اگر نمازگزاران مساجد مشاهده کنند امام جماعت و اعضای هیات امنا از اجناس داخلی برای مایحتاج مساجد استفاده می کنند مطمئنا آنان نیز به خرید کالای ایرانی برای زندگی فردی و خانوادگی خود ترغیب می شوند.

 

(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۰۳
https://news.masjed.ir/u/iBY
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید