یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۲
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۵۸۶
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع):

مطالب اخلاق اسلامی بسیار است اما نیازمند عمل به آن هستیم

حاتم‌پوری گفت: مطالب و آثار اخلاقی، به صورت گسترده چاپ و در دسترس عموم قرار گرفته است ولی ما نیازمند عمل به اخلاق اسلامی هستیم.

(یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۰۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حاتم پوری» در گفت‌وگو با شبستان در مراسم رونمایی از 8 جلد از مجموعه دانشنامه اخلاقی شیعه که در مسجد امام علی بن الحسین(ع) بلوار نبرد تهران برگزار شد، گفت: جمعی از نمازگزاران و دست اندرکاران این مسجد 18 سال پیش به بنده گفتند که جای خالی تفسیر نهج البلاغه در این مسجد احساس می شود و همین سخن، موجب شکل گیری جلسات تفسیر در مسجد شد.

بیشتر بخوانید: دانشنامه اخلاقی شیعه به قلم حجت‌الاسلام حاتم‌پوری رونمایی شد

امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) خاطرنشان کرد: جلسات تفسیر نهج البلاغه، چهارشنبه ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می شود و آنچه موجب تداوم این جلسات شده، استقبال گسترده مردم از آن است.


وی اضافه کرد: اگر نمازگزاران از ائمه جماعات درخواست برگزاری جلسات پربار تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را داشته باشند و از این جلسات به صورت گسترده، استقبال کنند، آنگاه یک امام جماعت با انگیزه مضاعف، مطالب را آماده می کند. موضوعی که در این مسجد محقق شده است.


حاتم پوری گفت: مجموعه دانشنامه اخلاقی شیعه که تاکنون 18 جلد از آن منتشر شده است و تالیف مجلدات دیگر آن، همچنان ادامه دارد و احتمالا به 50 جلد می رسد، علاوه بر پشتکار بنده در مطالعه و تحقیق پیرامون مطالب مربوطه، ریشه در استقبال خوب نمازگزاران مسجد علی بن الحسین(ع) از جلسات تفسیر نهج البلاغه این مسجد دارد.

 

 

(یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۰۲
https://news.masjed.ir/u/kd2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید