چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۵۶۸
گزارشگر : ایده ایده
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

روحانیون فقط به نماز جماعت در مساجد اکتفا نکنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه روحانیون فقط به نماز جماعت در مساجد اکتفا نکنند گفت: حوزه‌های علمیه فعالیت جدی‌تری در فضای مجازی داشته باشند.

(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛‌ آیت الله محمد رضا ناصری یزدی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد با اشاره به لزوم فعالیت جدی حوزه‌های علمیه در فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به حساسیت فضای مجازی و اینکه امروزه بسیاری از مردم و بالاخص قشر جوان جامعه به سمت این شبکه‌ها رفته‌اند، باید فعالیت‌های جدی در زمینه‌های مختلفی از سوی حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: دشمن در این فضاها با ایجاد شبهات بسیار، درصدد است که مردم را نسبت به انقلاب، اسلام و نظام بدبین کند و نیاز است که حوزه‌های علمیه با تربیت روحانیون باسواد و با دانش، نسبت به پاسخگویی به شبهات مختلف در این فضاها فعالیت‌های خود را شروع کند تا بتواند بسیاری از مشکلات مردم را نیز مرتفع سازد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید استعدادهایی که در مدارس علمیه در فضای مجازی فعالیت دارند را شناسایی و در راستای تقویت این استعدادها گام بردارند گفت: اگر در حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده صورت گیرد بدون شک می‌توان اقدامات مؤثری در این زمینه‌ها انجام داد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام و انقلاب توجه بسیاری به بانک‌ها و خبرگزاری‌ها دارند افزود: آنها با بانک‌ها، منابع مالی خود را تامین می‌کنند و با خبرگزاری‌هایی که راه اندازی کرده‌اند در حال بدبین کردن مردم دنیا از انقلاب و اسلام هستند که نیاز است سازمان تبلیغات اسلامی با حوزه‌های علمیه همکاری خود را در راستای تبلیغات هر چه بهتر در مورد انقلاب و اسلام پیگیری کنند تا بتوانند به بهترین شکل در مقابل تحرکات دشمن ایستادگی کنند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه یکی از فعالیت‌هایی که باید مدنظر قرار دهند، ساماندهی مساجد است گفت: مساجد یکی از بهترین مکان‌ها برای ارتباط روحانیون با مردم است که اگر به خوبی مدیریت شود و بتوان ارتباط نسل جوان را مساجد برقرار کرد می‌توان امید داشت که بسیاری از مشکلات این قشر برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: ما باید به این توجه داشته باشیم که کارهایی که در مساجد برگزار می‌شود، می‌تواند با مشارکت مردم و نسل جوان اجرایی و ارتباط بهتری بین مسجد و مردم برقرار شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه روحانیون فقط به امام جماعت بودن در مساجد اکتفا نکنند تصریح کرد: حضور در منزل مردمی که در مساجد حضور دارند، رسیدگی به مشکلات قشر جوان، تشکیل حلقه‌های مختلف در راستای کاهش مشکلات محلات هم‌جوار مساجد و همچنین پاسخ به سوالات مردم از جمله فعالیت‌هایی است که روحانیون باید در مساجد برگزار کنند.

وی در پایان ادامه داد: نیاز است که روحانیون وقت بیشتری را در مساجد بگذارنند تا بتوانند در راستای رفع مشکلات مردم و محلات گام بردارند.

انتهای پیام/

(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳
https://news.masjed.ir/u/jEi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید