چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۵۶۷
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، جامع، پرمعنی و حساب‌شده بود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه جامع، پرمعنی و حساب‌شده تاکنون مورد استقبال گروه‌های زیادی قرار گرفته ‌اما تقدیر و تشکر کافی نیست و باید در این زمینه کارگروه‌هایی تشکیل شود.

(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۲۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی اخلاقی از رسول گرامی اسلام اظهار داشت: بر اساس این حدیث، فضایل اخلاقی در راست‌گویی، صادق بودن در مبارزه، پاسخگویی به سؤالات، محروم نکردن سائل، در برابر خدمت، خدمت کردن، حفظ امانت، صله‌رحم، حمایت از همسایه، حمایت از دوست، مهمانداری و حیا خلاصه‌شده است.

وی با بیان راست‌گویی و ادای امانت گفت: اگر دروغ از دنیا برچیده شود چهره دنیا تغییریافته و بدبختی‌ها از بین می‌رود، امانت معنای وسیعی داشته فرزندان ما  امانت الهی و همچنین کشور در دست مسئولان و مدیران امانت است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر صله رحم و حمایت از همسایه ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از همسایه‌ها 20 سال هست که دیواربه‌دیوار باشند اما خبری از یکدیگر نداشته باشند درحالی‌که در اسلام تأکیدات فراوانی در ارتباط با حمایت از دوست و همسایه شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: انبیاء و اولیا آمده و نقشه راه روشن کرده‌اند اما متأسفانه خیلی‌ها از این فضایل استفاده نمی‌کنند، اگر این فضایل در جامعه پیاده شود جامعه‌ای عاری از بسیاری از مشکلات خواهیم داشت.

وی در ادامه در تأیید بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به قرائت بیانیه‌ای پرداخت: بحمدالله چهل سال انقلاب را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم اما دشمنان ما در این چهل سال با تحریم، تهدید و دروغ به دنبال متزلزل ساختن نظام اسلامی بوده‌اند، اکنون نوبت ما است که برای چهل سال آینده برنامه‌ریزی جامع و قوی داشته باشیم تا بتوانیم از میان انبوه مشکلات عبور کرده و بتوانیم موقعیت خود را در منطقه و جهان مستحکم کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ابراز کرد: این بیانیه جامع، پرمعنی و حساب‌شده  تاکنون مورد استقبال گروه‌های زیادی قرارگرفته است اما تقدیر و تشکر کافی نیست بلکه باید کارگروه‌های قوی و به‌دوراز مسائل جناحی برای این محورهای 7 گانه تشکیل شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به یکی از محورهای بیانیه که در ارتباط با منابع انسانی و معادن زیرزمینی و روی زمینی است، گفت: باید از گروهی که در این زمینه تخصص دارند دعوت شود تا این منابع را بر اساس آمار، نقشه و تصویر شناسایی کرده و طرز صحیح از آن را نشان دهند.

وی درباره حل مسائل اقتصادی نیز تأکید کرد: همچنین از گروهی از اقتصاددانان دعوت شود که درباره برنامه‌های راهبردی آن بیندیشند و کاستی‌ها و ریشه‌های آن را روشن کرده و برای آن‌ها شرح جامع و مستدلی بنویسند.

استاد حوزه علمیه قم درباره محور مربوط به مسائل اقتصادی هم گفت: درباره این محور باید چالش‌های گذشته و تجاربی که می‌توان آموخت به‌وسیله گروهی تحلیل‌گر تاریخ انقلاب روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: از گروهی از اندیشمندان حوزوی دعوت به عمل آید تا درباره اصلاح وضعیت فعلی بیندیشند و راه‌حل‌ها را جامع بنویسند و چه‌بهتر که عهده‌دار این دعوت‌ها یک گروه قوی و فارغ از مسائل جناحی باشد و با دقت و جدیت آن را دنبال کند و سرانجام کتاب جامعی به وجود آید که می‌تواند راه گشا برای چهل سال آینده و منبعی برای مسئولان آینده شود و چه‌بهتر که مسائل مربوط به رسانه‌ها و فضاهای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدها به آن اضافه شود.

مرجع تقلید شیعیان در پایان تأکید کرد: به سهم خود از این بیانیه تشکر می‌کنم و باید در این زمینه از خداوند متعال کمک بخواهیم چراکه بدون یاری خداوند متعال و عنایات امام عصر(عج) نیل به مقاصد امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

تسنیم
(چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۲۴
https://news.masjed.ir/u/pab
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید