چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۴۶۹
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام قمی:

طرح ساماندهی امور مساجد کشور در حال تدوین است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از ارائه طرحی برای ساماندهی امور مساجد در کشور و ایجاد متولی واحد برای مساجد به رهبر انقلاب خبر داد.

(چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در اولین سفر استانی خود صبح امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی و در راس آن تبریز، برای ایران جهات اهمیتی متعددی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در آذربایجان شرقی رونق و اهمیت انجمن‌های اسلامی زیاد است، گفت: درمورد ساماندهی مساجد در نظر داریم که با مشورت فرهیختگان و علمای عرصه تبلیغ دینی و فرهنگی، طرحی را درمورد ساماندهی مساجد به مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

وی یادآور شد: هدف اصلی، ساماندهی امور مساجد در سطح کشور است و برای این موضوع هیچ توجهی به مطرح شدن نام و نشان سازمان تبلیغات اسلامی نداریم و اصل محوریت، مسجد است.

وی ایجاد متولی واحد برای مساجد را اولویت طرحی اعلام کرد که برای ساماندهی امور مساجد به رهبر انقلاب ارائه می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود مزیت اصلی هیئت‌های مذهبی را مردمی بودن آن‌ها دانست و تاکید کرد: باید از این فرصت برای تبلیغ دین به نحو احسن استفاده کنیم.

وی همچنین درباره یکی از فعالیت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید بازوی تبلیغی مقام معظم رهبری در سطح کلان و نمایندگان، ولی فقیه در سطح استان‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری، تبیین مبانی اسلامی را باعث ایستادگی مردم در برابر تبلیغات منفی دشمنان دانست و گفت: تبلیغ اسلام باید به زبان روز جامعه و جوانان صورت بگیرد تا اثرگذار واقع شود.

وی در پایان بر اهمیت فعالیت‌های نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها برای پیش برد برخی از ماموریت‌های سازمان تاکید کرد.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۴۱
https://news.masjed.ir/u/mhs
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید