یکشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۱:۳۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۴۴۹
گزارشگر : محسن عزیزی

ارسال نامه تهدیدآمیز به مسجد ادمونتون، مسلمانان را نگران ساخت

یک نامه نفرت انگیز و اسلام هراسانه در پشت درهای مسجدی در شهر ادمونتون واقع در آلبرتای کانادا، نگرانی هایی را در میان جامعه اسلامی برانگیخت و پلیس تحقیقاتی دراین رابطه آغاز کرد.

(یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷) ۰۱:۳۲
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، پلیس شهر ادمونتون در استان آلبرتای کانادا تحقیقاتی را در پی فرستاده شدن نامه های نفرت انگیز به مسجد این شهر آغاز کرده است.  

این نامه که محتویات اسلام هراسانه داشته توسط افراد ناشناس پشت درب مسجد گذاشته شده است.

در این نامه نوشته شده که مسجد باید تعطیل گردد و ضمن «وحشیانه» خواندن اسلام، تاکید کرده که این دین جایی در آلبرتا ندارد.

 مقامات مسجد می گویند که این حرکت بخشی از یک جریان اسلام ستیز بزرگتر در کانادا می باشد.

عدیل حسن از اعضای مسجد می گوید: این اولین باری نیست که مسلمانان شاهد جرایم نفرت محور هستند.

وی افزود: سیاستمداران و گروه های راست افراطی در کشور نقش گسترده ای در رواج  این اقدامات نفرت محور علیه مسلمانان داشته اند. ما بارها دیده ای که سیاستمداران با سخنانشان و موضع گیری هایشان سبب ترویج اسلام هراسی شده اند.

گفته می شود چندی پیش نیز اعضای یک گروه نژادپرست با نام ولفز آف ادوین در کانادا درحالی که برچسب های کافر به سینه هایشان زده بودند سر زده به مسجد دیگری در ادمونتون آمده و سبب ایجاد ارعاب و نگرانی در میان اعضای جامعه اسلامی شدند. آن ها از ورودشان به مسجد الرشید فیلمبرداری کرده بودند و به نظر می رسید که مدت هاست این مکان مذهبی را زیر نظر داشته اند. پلیس وارد عمل شده و گفته تحقیقاتی در این راستا انجام می دهد.

حسن در این باره می گوید: چنین برخوردهایی جامعه را نگران کرده و به یاد حوادث وحشتناکی چون حمله مسلحانه به مسجد کبک می اندازد. وقتی شما به یک مکان عبادی می روید باید احساس امنیت کنید.

 

(یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷) ۰۱:۳۲
https://news.masjed.ir/u/nvi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید