جمعه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۱:۳۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۴۴۸
گزارشگر : ایده ایده
خطیب نماز جمعه تهران:

موشک‌هایمان همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود می‌آیند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دزفول،تصریح کرد: اگر دشمنان بخواهند کمترین تعرضی به این خاک داشته باشند، این موشک‌ها همچون صاعقه روی سر آنها فرود خواهند آمد.

(جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۱:۳۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر: آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران،با تشکر از رهبر انقلاب که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ۵۰ هزار نفر را مشمول عفو و رحمت سلامی قرار دادند، گفت: این افراد به اجتماع و زندگی خود باز می گردند و ان شاءالله در ادامه بدون تخلف خواهند بود، از قوه قضاییه هم باید تشکر کرد که این زمینه را فراهم کرد.

وی با اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله رهبر مجاهد حزب الله لبنان، افزود: جمله به جمله این سخنرانی بصیرت بود و باید از وی تشکر کنیم که این چنین سخنرانی را به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایراد کرد و از خداوند می خواهیم سایه این عزیز بر مقاومت لبنان و در عرصه بصیرت افزایی مستدام باشد.

خطیب نماز جمعه به رونمایی از موشک بالستیک دزفول با برد ۱۰۰۰ کیلومتر پرداخت و تاکیدکرد: این موشک در راستای سیاست دفاعی و بازدارندگی نظام اسلامی است، نظام در عرصه دفاع از خود مصمم است و هیچ ملاحظه ای برای آن ندارد. کمترین پیام این رونمایی این است که اگر دشمنان بخواهند کمترین تعرضی به این خاک داشته باشند این موشک ها همچون صاعقه روی سر آنها فرود خواهند آمد.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز رژه قهرمانان نیروی هوایی نزد امام(ره) خاطرنشان کرد: عزیزانی که آن روزها را دیدند لمس کردند که با این رژه، کمر طاغوت شکست و مرگش را به چشم دید؛ ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بازوی پر توان امام امت و مردم هستند و با تمام قوا از نظام اسلامی خود پاسداری می کنند.

وی در خصوص چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: بسیاری از مردم ما فرهیخته هستند و از خواص به حساب می آبند، درست تحلیل می کنند و درست متوجه شرایط و مسائل می شوند. 

خطیب نماز جمعه یادآورشد: طاغوتی ها وقتی چهل سال پیش از کشور می رفتند گفتند شش ماه و یا یک‌سال دیگر بر می گردیم، چهل سال است که خمیازه بازگشت را می کشند و خیلی از آنها، این آرزو را به گور برده اند و باقی مانده های آنها هم این آرزو را به گور خواهند برد. 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: برخی از مسئولین حقیر و بی ارزش آمریکا گفتند که ما اجازه نمی دهیم که ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را جشن بگیرد، به کوری چشم آنها هم فاطمیه را در اوج شکوه خود برگزار می کنیم و هم مردم، فجر فاطمی خود را با شکوه برگزار می کنند، که این چیزی جز ناکام شدن آنها نیست. 

وی گفت: جواب این سوال که چرا آمریکایی ها چهل سال است ناکام مانده اند و اینکه چرا ما چهل سال است که در برابر آنها پیروزیم، چراغ راه آینده انقلاب ما خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه پاسخ این سوال نشان می دهد عامل موفقیت چهل ساله ما چه بود تا ما بتوانیم این عوامل را حفظ کنیم، افزود: بنده، هشت عامل را بیان میکنم، اول آنکه این انقلاب خدایی بود، یعنی رهبر خدایی، مردم الهی، شعارها الهی و انگیزه ها الهی بود.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: هر جا این عنصر کمرنگ شد عنایت داشته باشید که آن نقطه، نقطه آسیب بود. مردم و مسئولان برای خدا عمل کنند من به شما قول می دهم که دشمن هیچ غلطی نمی تواند کند. 

وی، دومین عامل را اطاعت از ولایت فقیه دانست و افزود: شما چهل سال است که به امام(ره) و مقام معظم رهبری با زبان  خود گفتید «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» و این شعار خالصانه شما، همان گفته امام بود که فرمودند:« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد. »

امام جمعه تهران گفت: سومین عنصر، بصیرت مردم بود. زمانی صدام دیوانه به ایران حمله کرد و گفت سه روز تا یک هفته آینده در تهران خواهیم بود. شما با بصیرت ها فهمیدید و با تمام جان خود وارد میدان شدید. بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای دفاع از میهن اسلامی داشتید و مقاومت کردید. 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ شما فهمیدید که داستان فقط دعوای انتخابات ریاست جمهوری نبود بلکه براندازی نظام بود و حماسه ۹ دی ۸۸ را آفریدید که کم نظیر بود و قابل مقایسه با راهپیمایی آن سال پیروزی انقلاب اسلامی بود که همه به صحنه آمده بودند، این یعنی بصیرت. برای اینکه برخی هم سواستفاده ای نکنند فقط تصاویر امام و مقام معظم رهبری را آوردید و گفتید این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده. 

وی ادامه داد: شما فهمیدید که در اردوگاهی که این فتنه گران تشکیل دادند، اوباما، رئیس رژیم صهیونیستی و گروه های معاند نظام قرار داشتند که شما با حماسه خود، چشم فتنه را کور کردید. 

خطیب نماز جمعه تهران به تبیین چهارمین عنصر پرداخت و گفت: چهارمین عنصر، حضور مردم بود که هر جا انقلاب به حضور شما نیاز داشت آمدید، راهپیمایی ها و انتخابات همیشه آمدید. راهپیمایی ها را دست کم نگیرید، اینها عملیات سیاسی بزرگ بوده است، به خصوص امسال که دشمنان می خواهند ببینند با وجود فشارهای اقتصادی که به مردم وارد کرده اند، آیا امسال حضور خواهند داشت یا نه، به کوری چشم آنها با شکوه ترین راهپیمایی ۲۲ بهمن را امسال خواهیم داشت. 

آیت الله خاتمی افزود: عامل پنجم، مقاومت بود. آفرین بر شما مردم مقاوم، نسل اولی ها که یادشان هست، «آموزگار» نخست وزیر شد و دید حریف مردم نیست، شریف امامی هم همین طور، آنقدر مرگ بر شاه گفتید تا شاه مُرد.

وی با بیان اینکه مقاومت جواب می دهد و از مذاکره آبی گرم نشده و نخواهد شد، تصریح کرد: آنها می خواهند شما را خسته نشان دهند، شما ملتی هستید که خسته نشدید ولی دشمنان خود را خسته خواهید کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران، ششمین عامل را نفرت از استکبار دانست و تصریح کرد: مرگ بر اسرائیل و آمریکایی که می گویید نفرت از استکبار است. مسئولین و مردم باور کنند که نه آمریکا و نه اروپا خیر خواه شما نیستند، آنها سختی شما را می خواهند و می خواهند شما دائماً مشکل داشته باشید، هر دوی آنها سر و ته یک کرباس هستند. 

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه نمی گویم که مذاکره و اقدامات دیپلماسی را نداشته باشیم ولی شما را به خدا به یک آب نبات تلخ اروپایی ها قانع نباشید،اظهارداشت: اینکه به شما داده اند همان سیاست نفت در برابر غذا است که تحقیر یک ملت است.

وی خاطرنشان کرد: دیدم که یکی از اروپایی ها گفته، این مساله هم به شرط این است که ایران FATF را امضا کند، فضول ها به شما چه ربطی دارد؟ این تصمیم مردم ما است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه خوب به این حرف آنها جواب داده اند که به شما ربطی ندارد، می گوید: مجمع تشخیص مصلحت نظام خود تصمیم می گیرد. سروران مسئول شما از خود ما هستید، امانتداری را حفظ کنید، نگذارید این ملت بزرگ ذلیل شود. 

آیت الله خاتمی افزود: عنصر هفتم، مقاومت در برابر مشکلات است، شما مردم به فضل خدا در برابر مشکل گرانی افسار گسیخته مقاومت کردید و خواهید کرد البته با چهار شرط.« یک، مدیریت جهادی، دو، نظارت دقیق بر قیمت، سه، برخورد با مفسدان و چهارم، تحمل و صبر انقلابی مردم»؛ الان در اوج هستیم ولی بدانید بعد از اوج این گرانی ها سراشیبی فرود را دارد. 

وی تاکید کرد: هشتمین عنصر وحدت و همدلی است، شکر خدا این مساله در مسائل کلان سیاسی کشور بوده است، حفظ نظام و قانون اساسی و در راهپیمایی امسال هم خواهید دید که همه سلیقه ها خواهند آمد. 

خطیب نماز جمعه تهران  با بیان اینکه اگر می خواهید وحدت حفظ شود، دو مطلب را مد نظر قرار دهید،گفت: مرز بندی با دشمن را داشته باشید، گویش و رفتارتان عصبانی و خشمگین نباشد.

آیت الله خاتمی گفت: در برابر دشمن هر چه می خواهید اخم کنید و پرخاش کنید. با سلایق متفاوت با عصبانیت سخن نگویید و ان شاءالله این عنصر طلایی و ارزشمند خواهد ماند. 

به گزارش مهر، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران، پیرامون ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شخصیت اولین بانوی جهان هستی،گفت: بهترین مُعرف هر فردی، فرزند او است، امام کاظم (ع) مادر خود را با دو کلمه معرفی می کند، به این نحو که فاطمه (س) صدیقه و شهیده بود، یعنی نه گفتارش و نه رفتارش غیر صادقانه نبود و تجلی صداقت در دین است. 

وی گفت: قرآن دو پیامبر را به این صفت می ستاید، یکی حضرت ابراهیم (ع) است و دیگری حضرت ادریس (ع) و البته قرآن حضرت مریم (س) را هم صدیقه نامیده است؛ مقام صدیقین بعد از انبیا است. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این مقام والا یعنی کسی که تجلی صداقت در ایمان و دین است، امام صادق (ع) مادر خود را چنین توصیف می کند که اگر اسلام را در یک انسان می خواهید ببینید، به مادر ما فاطمه زهرا (س) نگاه کنید.

آیت الله خاتمی گفت: در عرصه ارتباط با خدا فاطمه (س) آنچنان است که رضایش و غضبش برای خدا است. یعنی در ارتباط با خدا آنچنان است که نماز فاطمه (س) برای آسمانیان درخشندگی دارد و نماز دیگری است. 

وی با بیان اینکه گفته می شود فاطمه (س) صدیقه و شهیده است، افزود: یعنی نگویید فاطمه (س) به مرگ طبیعی فوت کرد، خیر-فاطمه (س) در راه خدا شهید شده است. 

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: علی (ع) شب های سخت زیادی را در زندگی خود دید؛سخت ترین شب برای حضرت علی (ع) شب دفن فاطمه بود، دختر پیغمبر (ص) ۱۸ ساله بود که شهید شد. 

مهر
(جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۱:۳۴
https://news.masjed.ir/u/l9r
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید