چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۴۴۳
گزارشگر : محسن عزیزی

انتشار فیلم مستند درباره حمله مسلحانه به مسجد کِبک

فیلم مستندی که ۴ ماه پس از حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی اسلامی کبک ساخته شده، با نام «آخرین قدم های تو در مسجد» حادثه و تاثیر آن را برجامعه اسلامی بررسی کرده و به چالش اسلام هراسی در کانادا می پردازد.

(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۰۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، فیلم مستندی درباره تیراندازی مسجد کبک هم اکنون برای تماشای آنلاین در دسترس می باشد.

4 ماه پس از حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی اسلامی در کبک کانادا، که منجر به کشته شدن 6 تن از نمازگزاران و مجروح شدن حداقل 19 تن دیگر شد، بازماندگان این حمله خونین و خانواده های قربانیان، روایت شان را از این حادثه در فیلم مستندی با عنوان «آخرین قدم های تو در مسجد» به اشتراک گذاشتند.

این فیلم مستند در خصوص پرسش های زیر ساخته شده است:

چه اتفاقی در آن روز در مسجد به وقوع پیوست؟

چگونه جامعه اسلامی شهر کبک با تاثیرات این حادثه وحشتناک سر می کند؟

چگونه اسلام هراسی سیاسی در کانادا منجر به وقوع چنین جنایتی شد؟

طارق سید، یک داوطلب فعال از سازمان خیریه اسلامی «دعوت نت» و هماهنگ کننده ارشد سازمان اسلامی «مسلم فست» در میسی ساگا، چند روز پس از تیراندازی به شهر کبک رفته و با بازماندگان حادثه، بیوه ها و فرزندان یتیم به جای مانده ملاقات کرد. وی در مراسم تشیع جنازه قربانیان شرکت کرده و کمک های جمع آوری شده توسط سازمان را به خانواده ها داد.

سید در مصاحبه ای گفت: این حادثه یکی از وحشتناک ترین تراژدی ها در کانادا در سال های اخیر می باشد. و با این حال برخی از مردم کشور کانادا اصلا از این ماجرا خبر ندارند و نمی دانند که چه رخ داده و چند نفر کشته شده اند و نام قربانیان چه بوده است؟ و به نظرم بهترین شیوه برای یادبود قربانیان و زنده نگه داشتن یادشان ساختن یک فیلم مستند بود.

(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۰۰
https://news.masjed.ir/u/hna
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید