چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۴۳۷
گزارشگر : محمد قدس
آیت آلله جلالی خمینی:

ائمه جماعات باید 24 ساعته در خدمت مسجد باشند

آیت الله جلالی خمینی با بیان اینکه نبود امام جماعت راتب در نوبت ظهر در مساجد یکی از مشکلات است، گفت: ائمه جماعت باید 24 ساعته در خدمت مسجد باشد.

(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۸:۳۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد: آیت الله «حیدرعلی جلالی خمینی»، وصی امام خمینی(ره) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر نوری زاده، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد که امروز (17 بهمن ماه) برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی برهه مهمی از تاریخ اسلام است، گفت: امام خمینی(ره) فصل جدیدی از تاریخ تشیع و حوزه های علمیه گشودند و روحانیت را از تحجری که به آن گرفتار بودند، رها کردند.
 
وی با بیان اینکه امام(ره) به روحانیت عزت بخشیدند، افزود: آیت الله عالمی از علمای تهران زمانی نقل کردند که آیت الله العظمی سیستانی خطاب به ایشان فرمودند به روحانیت ایران بگویید قدر انقلاب خود را بدانند زیرا تمام قوانین آن کشور باید به تأیید و امضای یک مرجع تقلید و یک مجتهد برسد و این نعمت بزرگی است.
 
امام جماعت مسجد احمدیه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هیچ بهره مادی از انقلاب نبردند در حالی که همه دستگاه ها و امکانات زیر نظر ایشان بود. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در وصیتی خطاب بنده نوشتند که پس از رحلت ایشان ارثیه‌ای که از پدرشان برای ایشان مانده است توسط من بین مردم تقسیم شود و بنده نیز همه دارایی امام را بین مردم با اولویت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تقسیم کردم.
 
وصی امام خمینی(ره) ادامه داد: امام (ره) هیچ گاه از عنوان رهبری خوششان نمی آمد و همواره می فرمودند مرا خادم بدانید.
 
تولیت حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی در ادامه نبود امام جماعت راتب در نوبت ظهر در مساجد را یکی از مشکلات مهم مساجد عنوان کرد و گفت: ائمه جماعات باید 24 ساعته در خدمت مسجد باشند.
(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۸:۳۱
https://news.masjed.ir/u/m6x
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید