یکشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۴۰۳
گزارشگر : ایده ایده
در جشن چهل سالگی انقلاب

طنین گلبانگ اذان از فراز مسجد جامع تاریخی ورامین

همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و با نصب سیستم‌های هوشمند در مسجد جامع تاریخی ورامین، گلبانگ اذان از فراز این مسجد تاریخی به صدا در آمد.

(یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۱۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در مراسم بهره برداری از سیستم هوشمند پخش اذان و ادعیه که روز شنبه با حضور حسین کاغذلو فرماندار ورامین، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، رئیس شورای اسلامی شهرستان، شهردار ورامین، اعضای شورای اسلامی شهر ورامین، رئیس دفتر میراث فرهنگی و جمعی دیگر از مسوولان ورامین برگزار شد، مسوولان با اقامه نماز در محوطه این مسجد تاریخی، از این سیستم رونمایی کردند.
 
فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم گفت: شهرستان ورامین از سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی برخوردار است که وجود آثار تاریخی متعدد در این منطقه مؤید این سبقه تاریخی درخشان است.
 
حسین کاغذلو افزود: وجود مسجد جامع 700 ساله ورامین که نه تنها از نظر تاریخی که از نظر فرهنگی نیز یکی از اماکن مقدس، متبرک و معروف استان تهران و کشور است ظرفیت مهمی برای شهرستان ورامین محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت در حوزه جذب گردشگر و ارتقاء سطح فرهنگی دینی شهرستان استفاده کرد.
 
وی اظهار داشت: هر چند که در سال‌های گذشته و در چندماهه اول سال نماز جمعه در این مکان تاریخی برگزار می‌شود ولی باید از این فضای مهم تاریخی استفاده بهینه کرد و آن را به عنوان فضایی پویا و زنده برای حضور مردم معرفی کرد.
 
فرماندار شهرستان ورامین افزود: به منظور ارتقاء کارکردهای مسجد جامع تاریخی ورامین، سیستم هوشمند پخش اذان و ادعیه با رعایت اصول فنی مورد نظر سازمان میراث فرهنگی خریداری و در این مکان نصب شد و از این پس در سه نوبت صبح، ظهر و غروب، اذان و ادعیه از مأذنه‌های این مسجد تاریخی پخش می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با همکاری مسوولان شهرستان به ویژه مسوولان فرهنگی و مذهبی تلاش می‌شود تا در نوبت‌های عصر و غروب با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نماز جماعت برپا شود تا شاهد پویایی هر چه بیشتر این مکان تاریخی و مذهبی باشیم.
 
کاغذلو افزود: شهرداری ورامین طرح  جامع ساماندهی اطراف مسجد جامع را آغاز کرده که با بهره برداری از این طرح شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر این منطقه تاریخی و مذهبی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
شبستان
(یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۱۳
https://news.masjed.ir/u/vs4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید