چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۳:۲۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۳۷۶
گزارشگر : محسن عزیزی

مساجد بریتیش کلمبیا برای نخستین بار "روز درهای باز" برگزار می کنند

۹ مسجد اصلی استان بریتیش کلمبیا در کانادا برای نخستین بار درهایشان را به روی مردم باز کرده و به منظور از بین بردن شکاف میان جوامع، روز درهای باز برگزار خواهند کرد.

(چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) ۲۳:۲۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا به جنبش جهانی «روز درهای باز» می پیوندند. برای نخستین بار قرار است 9 مسجد اصلی در بریتیش کلمبیا درهایشان را به روی مردم عادی و غیرمسلمانان در 16 فوریه باز کنند.

عدنان اکیل مدیر پروژه درهای باز مساجد بریتیش کلمبیا در این باره گفت: ایده این ابتکار، «ایجاد پل برای از بین بردن شکاف ها و فاصله ها  میان مسلمانان و غیرمسلمانان» بوده است.

وی افزود: میزبانی این رویدادها درست به موقع است به ویژه الان که برخی حوادث علیه مسلمانان در اطراف کانادا رخ داده از جمله اینکه عده ای افراط گرا و نژادپرست با ورود به یک مسجد در ادمونتون نگرانی های امنیتی برای جامعه اسلامی به وجود آورده اند و موجب ارعاب در میان مسلمانان شده اند.

مساجد سرتاسر این استان همچنین نمایشگاه هایی برگزار می کنند و همسایگان غیرمسلمان آن ها می توانند ضمن شرکت در طرح بازدید از مساجد، پرسش ها و نگرانی هایشان را در رابطه با اسلام و مسلمانان مطرح کنند.

اکیل در این باره گفت: ما می خواهیم گفتگوی مثبتی داشته باشیم و سیاه نمایی هایی را که برخی در رابطه با اسلام و مسجد دارند، خاتمه دهیم. و چه راهی بهتر از باز کردن درهای مساجدمان به مردم برای برطرف کردن این انگ ها و سیاه نمایی ها وجود دارد.

وی افزود: دلمان می خواهد مردم در کنار یکدیگر احساس آرامش و امنیت کنند و یک جامعه قوی تر بسازند.

گفتنی است مراسم درهای باز برای شرکت همگان باز بوده و مساجد تورهای بازدیدی داوطلبان و فعالیت هایی چون پذیرایی، ارائه حجاب اسلامی و حناگذاری برای شرکت کنندگان فراهم خواهند کرد.

(چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) ۲۳:۲۸
https://news.masjed.ir/u/m8e
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید