سه شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۳۶۲
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله رشاد خطاب به مسؤولان:

هر جا از حق کوتاه بیاییم، بعداً گرفتار باطل خواهیم شد

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) خطاب به مسئولان گفت: از حق نباید کوتاه آمد هر جا که از حق کوتاه بیاییم بعداً در دام باطل گرفتار خواهیم شد و این عمل ثمره‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۵۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت‌الله رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، روز دوشنبه 8 بهمن در جلسه درس خارج که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه رفتار توأم بااحتیاط را به عموم مردم سفارش می‌کنند و افراط‌ و تفریط را مورد نکوهش قرار می‌دهند.
 
وی افزود: حضرت ثمره تفریط را پشیمانی و نتیجه احتیاط را سلامتی بیان می‌کنند همچنین در جای دیگر فرمودند: انسان جاهل یا مبتلا به‌ افراط است یا مبتلا به تفریط، انسان جاهل معتدل نیست و از روی منطق و میزان عمل نمی‌کند؛ اگر انسان بر اساس تفریط بی‌حساب و نسنجیده عمل کند نتیجه‌اش پشیمانی است.
 
آیت‌الله رشاد در ادامه بیان داشت: در جامعه و روزگار کنونی شاهد افرادی بودیم که در برخی زمینه‌ها اهل افراط بودند و همین‌ها بعدها به تفریط روی آوردند و بعداً پشیمان شدند و خود را سرزنش کردند که چرا ما چنین عمل کردیم.
 
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه تهران بابیان اینکه امام راحل در مقابل افراط‌ و تفریط برخی افراد موضعی جدی داشتند و گاهی آنان را تهدید می‌کردند که اگر رفتارتان اصلاح نشود برخورد انقلابی خواهم کرد، اظهار داشت: هرزمانی که در یک مساله‌ای مهم کشوری تفریط کردیم پشیمان شدیم. انسانی که تفریط می‌کند و حق مطلب را ادا نمی‌کند و اهل سهل‌انگاری است نتیجه‌ای جزء پشیمانی دریافت نمی‌کند.
 
آیت‌الله رشاد ادامه داد: اگر دولت در مساله برجام با قاطعیت عمل می‌کرد و در برابر دشمن کوتاه نمی‌آمد و آن شروطی را که رهبری تعیین فرمودند به‌صورت دقیق به کار می‌گرفت و اعمال می‌کرد امروز کشور به اینجا نمی‌رسید که همه‌چیز را از دست بدهد اما چیزی به دست نیاورد.
 
تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به بخشی از مفاد CFT «پالرمو» گفت: امروز آقایانی که قرارداد FATF را بررسی می‌کنند اگر به وظیفه خود درست عمل نکنند و از دشمن بترسند و دل به اروپایی‌ها بسپارند به خیال آن‌که مشکلات پولی و بانکی کشور حل می‌شود، باز پشیمانی به بار خواهد آورد؛ بنابراین از حق نباید کوتاه آمد هر جا که از حق کوتاه بیاییم بعداً در دام باطل گرفتار خواهیم شد و این عمل ثمره‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت.
 
وی بابیان اینکه نتیجه هضم و احتیاط سلامت است، خاطرنشان کرد: انسان اگر بااحتیاط و حساب‌شده عمل کند به‌طورقطع به نتایج مطلوب دست می‌یابد و از خطورات احتمالی رها می‌شود؛ بر این اساس اگر مسؤولان در مسائل حکومتی جانب منافع ملی را بگیرند و طبق حدود الهی عمل کنند مطمئناً پشیمان نمی‌شوند و انقلاب را از گردنه‌های در پیش روی به‌سلامت عبور خواهند داد.
رسا
(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۵۶
https://news.masjed.ir/u/h7k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید