سه شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۲:۴۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۳۶۰
گزارشگر : محسن عزیزی
در تشییع جنازه شهید فلسطینی عنوان شد :

​شهرک نشینان صهیونیستی برای کشتن ما آمده بودند!

مراسم تشییع جنازه یک فلسطینی در روستای المغیر که در حمله شهرک نشینان صهیونیستی به شهادت رسیده بود، با حضور گسترده مردم برگزار گردید.

(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۲:۴۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، فلسطینیان ساکن روستای المغیر در 15 کیلومتری شمال بیت المقدس، روز یکشنبه با تجمع در سردخانه بیمارستان رام الله ، با گریه و زاری و خشم، احساسات شان را درخصوص شهادت یک فلسطینی به دست شهرک نشینان ابراز داشتند.

عزاداران سپس درحالی که سردخانه را ترک می کردند به خیابان ها ریخته و درحالی که پرچم های فلسطین و حزب فتح را حمل می کردند، برای خاک سپاری این شهید فلسطینی به سوی قبرستان به حرکت درآمده و جمعیت زیادی از مردم در تشییع جنازه او حضور داشتند.

حمدی طالب نسان، یک فلسطینی که پدر 4 فرزند می باشد، در بعد از ظهر آن روز از ناحیه کمر مورد شلیک شهرک نشینان قرار گرفته بود. شهرک نشینان صهیونیستی به این روستا در کرانه باختری اشغالی حمله کرده و به روی خانه های مردم آتش گشودند. این فلسطینی 38 ساله هنگامی به شهادت رسید که سعی داشت مردی را که از دو ناحیه در شکم گلوله خورده بود به محل امنی برساند.

همزمان نیروهای اسرائیلی با قرار دادن موانع جاده ای راه های اصلی به روستا را بسته بودند. نزدیک به 100 فلسطینی در جاده گردهم آمده و خودشان را برای درگیری های احتمالی با نظامیان آماده ساخته بودند. که خوشبختانه مراسم تشییع جنازه بدون درگیری به پایان رسید.

ماجرا زمانی روی داد که اهالی روستای المغیر در صدد برآمدند که مانع ورود شهرک نشینان صهیونیست به محل سکونت خود شوند، شهرک نشینانی که از حمایت و پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار بودند.

عاطف نسان پسرعموی حمدی می گوید: هنگامی که به روستا حمله کردند، فلسطینی ها از راه رسیده و با پرتاب سنگ سعی در عقب راندن آنان داشتند. آن ها شروع به شلیک گلوله به سوی خانه های مردم کردند که کودکان در آنجا زندگی می کنند.

وی افزود: آن ها آمده بودند که ما را بکشند.

گفته می شود سخنگوی اسرائیلی اعلام کرده که شهرک نشینان اقدام به شلیک گلوله کرده اند اما حاضر به پذیرش کشته شدن کسی در این حادثه نشدند.

گفته می شود در این حمله 30 نفر دیگر مجروح شدند که دو زخمی در وضعیت وخیمی قرار دارند.

 

(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۲:۴۰
https://news.masjed.ir/u/nve
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید