سه شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۲:۳۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۳۵۹
گزارشگر : محسن عزیزی

خانواده شهید تیراندازی به مسجد کِبک، غرامت دریافت می‌کنند

پس از دو سال و دو بار رد شدن درخواست، خانواده یکی از شهدای حمله مسلحانه به مسجد کبک سرانجام موفق شد از دولت ایالتی غرامت دریافت کند.

(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۲:۳۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، خانواده یکی از شهدا و قربانیان حمله مسلحانه به مسجد کبک، از سوی دولت ایالتی استان کبک کانادا غرامت دریافت می کند.

خدیجه تبتی، همسر ابوبکر تبتی قربانی حمله مسلحانه به مسجد می گوید که پس از شهادت همسرش جرات تنها بیرون رفتن از خانه را ندارد؛ وی که پیش از تیراندازی شاغل بوده هم اکنون در منزل با فرزندانش می ماند.

خدیجه در مصاحبه با خبرنگاران در این باره گفته است: من تمام مدت در ترس به سر می برم و کابوس می بینیم، سعی کردم به کارم ادامه دهم اما نتوانستم.  و باید دست می کشیدم. بسیار سخت بود.

خدیجه و دو فرزندش از این پس حمایت دولتی دریافت خواهند کرد. هرچند این کار ساده ای نبوده و آن ها به سختی به این نتیجه رسیدند، این خانواده برای دریافت غرامت، پیشتر دو مرتبه درخواست داده بودند و درخواستشان رد شده بود.

مارس بلامار وکیل آنان می گوید: این حقیقت که آن ها دو سال باید برای حق شان می جنگیدند غیرقابل قبول است، آن ها باید تمام عمر با غم و درد این تراژدی به سر ببرند.

وی که روز گذشته در مصاحبه ای خبری در شهر کبک، پیروزی موکلش را اعلام می کرد، گفت: این تاخیرها در این رابطه پذیرفتنی نیستند و من امیدوارم وزیر دادگستری به کارمندان دولت اعلام کند که پرونده ها را هر چه زودتر مورد رسیدگی قرار دهند.

وی افزود: آن ها هر روز به بازمانده ها دروغ می گویند و می گویند که شما باید جراحت داشته باشید تا غرامت دریافت کنید، درحالی که این پرونده ویژه بوده و جراحت وارده به این خانواده ها جسمی نیست.

تبتی و پسرش محمد می گویند که این غرامت می تواند زندگی را برای آنان آسان تر سازد و غم از دست رفتن پدرشان را تسهیل بخشد.

آن ها امیدوارند دیگر خانواده های بازماندگان تیراندازی در مسجد کبک نیز بتوانند غرامت دریافت کنند.

(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۲:۳۸
https://news.masjed.ir/u/nva
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید