یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۹:۲۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۳۴۱
گزارشگر : محسن عزیزی
فعال سیاسی غنا:

هر کشوری که خواهان پیشرفت است باید ایران را الگوی خود قرار دهد

مدیر اجرایی مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان جلوه‌گر است و هر کشوری که خواهان پیشرفت است باید ایران را الگوی خود قرار دهد.

(یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۹:۲۸
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، علیرضا فرامرزی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در غنا به منظور دعوت رسمی از آنچی بواسیاکو سکیر، مدیر اجرایی مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا به همایش «انقلاب اسلامی و بیداری جوانان»، با این فعال سیاسی غنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آنچی بواسیاکو سکیر، گفت: از پیشرفت‌های رو به جلوی ایران بسیار خوشحال هستیم و با وجود دشمنی‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها نسبت به کشور شما صورت می‌گیرد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان جلوه‌گر است و هر کشوری که خواهان پیشرفت است باید ایران را الگوی خود قرار دهد.

وی افزود: غنا نیز باید نگاهش به جمهوری اسلامی ایران باشد که با ترویج نوع خاصی از دموکراسی یعنی مردمسالاری دینی، به مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ جهان پرداخته است. از این رو مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا همواره از سیاستگذاری‌هایی حمایت می‌کند که ما را در مسیر ایران قرار دهد. ما نیازمند راهنمایی و انتخاب مسیر درست برای توسعه کشور خود و خواستار توسعه و ارتقای روابط این مؤسسه با مرکز فرهنگی ایران هستیم.

در ادامه علیرضا فرامرزی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در غنا در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصول سیاست خارجی کشورمان همواره مبتنی بر عزت، استقلال، حفظ امنیت، منافع ملی و البته حمایت از مستضعفان، محرومان جهان و مقاومت در برابر مستکبران و نظام سلطه بوده است.

وی افزود: بر اساس همین سند است که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره حضوری چشمگیر در آفریقا داشته و حدود30 سال است که رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری غنا فعال است. ما همچنان مصمم به ادامه حضور و فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف در غنا و در قاره آفریقا هستیم.

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ادامه گفت‌وگو با اشاره به برگزاری ششمین کمیسیون مشترک ایران و غنا و دیدار با زیبلیم، معاون وزیر گردشگری، فرهنگ و هنر غنا بیان کرد: ایران مایل به گسترش روابط فرهنگی با جمهوری غنا است. در همین باره، از شما و مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا به عنوان یک NGO درخواست می‌شود تا در زمینه امضای برنامه اجرایی مبادلات فرهنگی دو کشور، همکاری‌های لازم را با رایزنی فرهنگی ایران داشته باشید.

(یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۹:۲۸
https://news.masjed.ir/u/nvd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید