چهارشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۳۱۹
گزارشگر : محسن عزیزی

سرپرست مسجد کِبِک خواستار برخورد سختگیرانه برای کنترل اسلحه گرم شد

درحالی که قانون ثبت نام تسلیحات نظامی از ۲۹ ژانویه، دومین سالگرد کشتار مسلمانان در مسجد کبک کانادا به اجرا گذاشته می شود، رهبر مسجد کبک از مجریان قانون خواست برای کنترل و ثبت نام اسلحه، سختگیرانه عمل کنند.

(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۲۰:۲۷
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در مراسم یادبود قربانیان مسجد کبک در کانادا، رهبران جامعه اسلامی بار دیگر از مجریان قانون خواست برخورد سختگیرانه تری برای کنترل اسلحه و ثبت نام دارندگان تسلیحات گرم شدند.

بوفلدیا بناب الله، رئیس مرکز فرهنگی کبک که خودش دو سال پیش در چنین روزی مورد حمله مهاجمین مسلح قرار گرفته بود، در مراسمی در مسجد کبک، خواستار برخورد سختگیرانه دولت در رابطه با حمل اسلحه شد.

بناب الله با ارسال نامه ای به فراسیسکو لگوت، وزیر اعظم کبک، حمایت مرکز فرهنگی اسلامی کبک از ثبت نام دارندگان اسلحه را اعلام کرده، در عین حال از مقامات خواست که  اقدامات سختگیرانه تر برای کسانی که سابقه بیماری های روانی دارند در پیش گرفته شود.

بناب الله در مصاحبه با خبرنگاران رادیویی گفت: ما می دانیم که دارندگان سلاح های گرم مقاومت هایی می کنند و حاضر نیستند اسلحه هایشان را ثبت کنند. ما به وزیر مراجعه کردیم تا مطمئن شویم که او زیر فشارهای آنان کوتاه نیاید.

گفتنی است اگرچه اعضای انجمن ملی اسلحه های گرم مخالفت هایی در رابطه با ثبت اسلحه هایشان دارند، با این حال قرار است قانون ثبت نام اسلحه های گرم که به تازگی در کانادا به تصویب رسیده، در 29 ژانویه، دومین سالگرد تیراندازی خونین مسجد کبک، به اجرا گذاشته شود.

لازم به ذکر است در این روز، الکساندر بیسونت، یک اسلام ستیز و نژادپرست کانادایی به روی نمازگزاران مسجد کبک آتش گشوده و در این حمله خونین، 6 نمازگزار جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر زخمی شدند. فرد مهاجم در دادگاه به جنایت خود اعتراف کرده و منتظر نتیجه دادگاه است. وی به 6 فقره قتل و 6 فقره تلاش برای قتل متهم شده است.

مدیر مسجد کبک پیش از این نیز خواستار ممنوعیت سلاح های مرگبار در کانادا شده بود.

(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۲۰:۲۷
https://news.masjed.ir/u/hoe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید