شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۲۸۷
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام ادیب یزدی:

حضرت زهرا(س) حمایت از ولایت را به شیعیان آموزش دادند

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان با ایثار و فداکاری راه قیام بر علیه ظلم، حفظ اسلام و حمایت از ولایت را به همه شیعیان آموزش دادند.

(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۰۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «ادیب یزدی» شامگاه جمعه (28دی) به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر گفت: خداوند به پیامبر(ص) پیام داد که من دین تو را ضمانت می‌کنیم بنابراین نگران ماندگاری دین خود نباش.
 
استاد حوزه علمیه افزود: پس این وعده خداوند وجود مبارک حضرت زهرا(س) را به پیامبر(ص) عطا کرد که جایگاه ایشان در رشد اسلام بسیار عظیم است و زبان ما از بیان جایگاه ایشان ادکن است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان راه قیام بر علیه ظلم را به همه یاد داد، عنوان کرد: اگر امیرمومنان امام علی(ع) نبودند کسی لایق زندگی با حضرت زهرا(س) نبودند زیرا زندگی با ایشان اسرار و رموزی دارد او ناموس خداوند و ذات مستقل است.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: هنگام حمله فتنه‌گران سقیفه به منزل امیرمومنان امام علی(ع) بر اساس دستور پیامبر(ص) صبر کردند که عظمت این عمل حضرت بزرگتر از جنگ بدر و حنین بود.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم تاب تحمل شنیدن فضایل اهل‌بیت(ع) را ندارند، اظهار کرد: تلاش کنید تاریخ و احادیث ائمه معصومین(ع) را مطالعه کنید که شاید به بخشی از فضایل ائمه معصومین(ع) پی ببرید، کتاب‌های مربوط به حضرت زهرا(ص) را بیشتر مطالعه کنید.
 
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) همان کوثر عرشی است که خداوند آن را به پیامبر(ص) هدیه کردند، عنوان کرد: تولد حضرت زهرا(س) برای رشد و پیشرفت اسلام بسیار اثرگذار بود زیرا با وجود ایشان دین ضمانت یافت.
 
استاد حوزه علمیه افزود: پس از وفات پیامبر(ص) زمانی که منافقان و غاصبان خلافت بر علیه امیرمومنان امام علی(ع) برخواستند تنها حضرت زهرا(س) بودند که به دفاع از ولایت پرداختند و اجازه ندادند که اسلام به سلطنت تبدیل شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی نیز بر محور ولایت فقیه استوار است و سلطنت نمی‌تواند در آن جایی داشته باشد بنابراین ما نیز باید با تبعیت ازحضرت زهرا(س) حامی و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.
شبستان
(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۰۰
https://news.masjed.ir/u/jKa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید