شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۰:۲۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۲۷۷
گزارشگر : محسن عزیزی

حضور هیئتی از سازمان ملل متحد در حرم امامین عسکریین (ع)+ تصاویر

هیئتی از سازمان ملل متحد به ریاست خانم "الیس ولبول" نماینده سازمان ملل متحد در عراق بعد از سفر به نجف اشرف و کربلا به زیارت حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) مشرف شدند.

(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۰۰:۲۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، هیئتی از سازمان ملل متحد به ریاست خانم "الیس ولبول" نماینده سازمان ملل متحد در عراق بعد از سفر به نجف اشرف و کربلا به زیارت حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) مشرف شدند.

این هیئت بعد از زیارت با مسئولان آستان مقدس عسکری(ع) بحث و گفتگو کردند.

شیخ سیف العائدی عضو هیئت مدیره آستان مقدس عسکری توضیحاتی در مورد تاریخ شهر سامرا و روابط مستحکمی که میان اقشار مختلف مردم از شیعه و سنی وجود دارد، ارائه داد و بر ضرورت پیگیری پرونده آوارگان و مهاجرین تاکید کرد.

وی در پاسخ به سؤال نماینده سازمان ملل در خصوص شمار زیاد زائران در حرم مطهر گفت: این نشانه محبت کسانی است که از سامرا، سایر شهر های عراق و سایر کشور ها برای زیارت این مکان مقدس و گرفتن حاجت از خداوند به برکت امام هادی (ع) به اینجا می آیند.

تمامی رفتار امام هادی (ع) بر مبنای ارزش های انسانی بود

شیخ العائدی توضیحاتی در خصوص امام هادی (ع) و سیره آن حضرت ارائه داد و گفت: تمامی رفتار امام هادی (ع) بر مبنای ارزش های انسانی بود و آن حضرت به فقرا، ایتام و بیچارگان رسیدگی می کرده و علاوه بر مسلمانان به مسیحیان، یهودیان و سایر ادیان رسیدگی می کردند.

وی اشاره کرد: اهالی سامرا روزانه برای تجدید پیمان به زیارت حرم مطهر می آیند و همه داشته های خود را از خیر و برکت امام هادی (ع) می دانند. بسیاری از آن ها با تمامی انواع تروریسم مخالفت کرده و با جانفشانی این را ثابت کرده اند.

اگر آیت الله سیستانی نبود، سامرا باقی نمی ماند

شیخ العائدی به انفجار حرم امامین عسکریین(ع) اشاره کرد و گفت: اگر آیت الله سیستانی نبود، سامرا باقی نمی ماند و کشور از امنیت و صلح برخوردار نبود اما به برکت آیت الله سیستانی توانستیم آن روزها را پشت سر بگذاریم و آیت الله سیستانی به برادران اهل سنت احترام می گذارد.

 

(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۰۰:۲۳
https://news.masjed.ir/u/mRb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید