شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۲۰۱
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام گواهی:

همچون زینب(س) هدف خود را بر اساس توحید قرار دهیم

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه گفت: اگر امروز ما همچون حضرت زینب(س) هدف خود را در زندگی بر اساس توحید قرار دهیم تحمل بسیاری از مشکلات و سختی‌ها برای ما آسان می شود.

(شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۲۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «عبدالعلی گواهی» در گفت‌وگو با شبستان، درباره ولادت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) سومین نوه پیامبر گرامی اسلام(ص)، فرزند حضرت زهرا(س) و امیرمومنان امام علی(ع) است وقتی به دنیا آمدند جبرئیل از سوی خداوند بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده و فرمودند خداوند نام این مولود را زینب انتخاب کرده است. زینب در لغت به معنای درختی نیکومنظر و خوشبو در بهشت یا به معنای زینت پدر است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه افزود: حضرت زینب(س) از همان دوران کودکی سختی و مصایب زیادی را متحمل شدند شش ساله بود که جدش رسول خدا(ص) و مدت کوتاهی پس از آن مادر بزرگوار خود حضرت زهرا(س) را از دست دادند. در سن 35 سالگی پدر خود امیرمومنان امام علی(ع) و چند سال بعد برادرشان امام حسن(ع) را از دست دادند، در نهایت مصیبت از دادن امام حسین(ع) در کربلا از همه مصایب بزرگتر بود که حضرت زینب(س) همه آنها را با صبر و استقامت به خوبی تحمل کردند.

وی با بیان اینکه در تاریخ حضرت زینب(س) به ام‌المصایب مشهور است، عنوان کرد: هر مصیبتی از دیگران نقل شده باشد در مقابل صبر حضرت زینب(س) همچون قطره بر دریا است، حضرت چنان صبر عظیمی دارند که درباره واقعه کربلا با آن همه مصیبت جانگاه می‌فرمایند «ما رایت الا جمیلا»، صبر حضرت زینب(س) بر اساس شناخت و معرفت نسبت خداوند و ایمان بود. در مقابل دیدگان حضرت هر مصیبت بزرگی در مقابل بزرگی خداوند کوچک بود.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی با بیان اینکه حضرت زینب(س) درس صبر و پایداری را از قرآن، مادرش حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) آموخته بودند، ابراز کرد: امروز ما نیز با الگوگیری از آیات قرآن و ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت زینب(س) می‌توانیم به صبر و استقامت دست پیدا کنیم.

وی درباره مفهوم صبر گفت: صبر به معنای تسلیم شدن در برابر ستم نیست بلکه شجاعت و استقامت در مقابل ظلم است، حضرت زینب(س) با روح عظیم ظلم ستیزی که داشتند با اینکه ظاهرا به اسارت کشیده شده بودند اما کاری کردند که دشمنان اسلام دچار خواری و ذلت شوند و اسلام بقا پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه  افزود: دشمنان قصد داشتند که با کشتن امام حسین(ع) نامی از اسلام نماند اما حضرت زینب(س) با افشاگری‌هایی که انجام داد سبب شد که دشمنان رسوا شده و اسلام سربلند باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی بیان کرد: حضرت زینب(س) با صبر بر شهادت امام حسین(ع)، برادران و فرزندان خود در واقعه کربلا و مصایب کودکان و زنان دیگر در اسارت با شجاعت تمام چهره واقعی یزید را به دنیای اسلام معرفی کرده و سبب بیداری افکار مردم شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما هم اگر همچون حضرت زینب(س) هدف خود را در زندگی بر اساس توحید قرار دهیم تحمل بسیاری از مشکلات و سختی‌ها برای ما آسان خواهد شد. صبر حضرت زینب(س) زیبا است چراکه نگاه و نگرش حضرت زیبا بود، هرچه انسان خدا را بیشتر بشناسد تحمل مصایب و مشکلات دنیا برای او آسان‌تر می شود.

شبستان
(شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۲۹
https://news.masjed.ir/u/jn3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید