چهارشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۱۸۸
گزارشگر : ایده ایده
با سخنرانی سردار نادر ادیبی برگزار می‌شود

یادواره شهدای «کربلای پنج» در مسجد پنبه چی

یادواره شهدای «کربلای پنج» پنجشنبه۲۰ دی ماه در مسجد پنبه چی برگزار می شود.

(چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۵۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، یادواره شهدای «کربلای پنج»، پنجشنبه۲۰ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد پنبه چی تهران برگزار می‌شود.
  

در این مراسم سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و مرتضی سرهنگی به سخنرانی می‌پردازند.

بنا بر این گزارش؛ محمد سهرابی از شاعران آیینی کشور و سید مجید بنی‌فاطمه، شعرخوانی و مداحی خواهند کرد و اجرای این برنامه نیز بر عهده نجم الدین شریعتی است.

مسجد پنبه چی در خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع مولوی واقع شده است.

یادواره شهدای «کربلای پنج» پنجشنبه۲۰ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد پنبه چی تهران برگزار می‌شود

شهید "مصطفی برزگر" یکی از شهدای مسجد پنبه‌چی است که در ادامه به گوشه‌ای از زندگی‌نامه او اشاره می‌شود:

در سال 1348 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر ایشان مداح اهل‌بیت بود که در سال 1355 دار دنیا را وداع گفت. از 5، 6 سالگی به نماز اول وقت و تسبیحات حضرت زهرا(س) پس از هر نماز مقیّد بود و در همان سنین مؤذن و مکبر مسجد‌پنه‌چی بود که تا آخر عمر این عمل را ترک نکرد و بیشتر اوقات تعقیبات نمازها توسط ایشان انجام می‌گرفت. شهید مصطفی برزگر در دفترچه خاطرات خودش یک روایتی از گرفتن جایزه‌ای از پدرش عنوان کرده است: «زمانی‌که کلاس دوم ابتدایی بودم پدرم به من قول داد چنانچه توانستی از مدرسه‌ات یک جفت کفش جایزه بگیری من برای تو دوچرخه می‌خرم که من از آن روز به بعد بسیار کوشش کردم تا بالاخره روز چهارشنبه ششم اسفندماه سال 55 از مدرسه جایزه گرفتم و خوشحال به منزل آمدم ولی بعد از دو روز غیبت پدرم متوجه شدیم که ایشان بر اثر تصادف دنیارا وداع گفته است».

در سال 1356 به کانون آموزش قرآن جهت یادگیری آموزش قرآن، احکام و اعتقادات و اردو بعد از 4، 5 ماه چون از نظر فراگیری، اخلاق، ادب و رفتار و بیان بسیار خوب بود به عنوان مربی قرآن در مسجد پنبه‌چی از ایشان استفاده شد. با شروع انقلاب اسلامی در تظاهرات‌ و راهپیمایی‌ها و دیگر مسائل انقلاب شرکت فعال داشت بسیار مشتاق بود که روز ورود امام حتماً موفق به دیدارشان شود که متأسفانه موفق نشد و به همین جهت ساعت‌ها در اتاق منزل‌گریست. در سال 1362 به عضویت بسیج مسجد پنبه‌چی درآمد که پس از مدتی به عنوان مسئول عقیدتی معرفی شد.

در اواسط سال دوم نظری بود که داوطلبانه از طریق پایگاه به جبهه اعزام و در واحد زرهی لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) مشغول به انجام وظیفه شد. پس از 6 الی 7 ماه بر اثر ترکش خمپاره که به سر وی اصابت کرده بود مجروح شد ولی با این وجود، جراحت بدنی خویش را بهانه نرفتن به جبهه قرار نداد و مجدداً به جبهه اعزام و در گردان شهادت لشکر حضرت رسول(ص) به عنوان کمک آر.پی.جی انجام وظیفه کرد. ایشان همچنین مسئولیت اقامه نمازجماعت، سخنرانی و مداحی آن گردان را نیز برعهده داشت که به همین جهت او را مصطفی مداح می‌خواندند. ضمناً ایشان با اینکه به جبهه اعزام می‌شد ولی درس سال دوم و سوم نظری را با هم در یک سال می‌خواند. سال سوم نظری را به اتمام نرسانده بود که در دانشگاه عشق و شهادت قبول شد و به معبود حقیقی رسید. 

تسنیم
(چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۵۴
https://news.masjed.ir/u/k0c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید