یکشنبه / ۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۱۲۲
گزارشگر : ایده ایده

گزارشی از گرامیداشت حماسه 9دی در تهران

اشتهاآفرینی برای دشمنان ایران از سوی فتنه‌گران سال ۸۸ و محکومیت هر گونه برای تطهیر جرم و جنایت غیرقابل عفو و بخشش سران داخلی فتنه از محورهای مطرح شده در مراسم ۹ دی تهران بود.

(یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی سال ۸۸، امروز صبح در میدان امام حسین تهران همزمان با سراسر کشور و با حضور ۱۰ها هزار نفر از مردم برگزار شد.

از ساعتی پیش از آغاز رسمی مراسم میدان امام حسین(ع) مملو از جمعیتی بود که با در دست داشتن بنرهای متعدد «مرگ بر فتنه‌گر» انزجار خود را از سران و اصحاب فتنه سال ۸۸ ابراز داشتند. 

بنابر این گزارش،‌ پس از اجرای همخوانی و ۲ قطعه «این عمار» با موضوع بصیرت و «من هم باید برم» با موضوع رشادتهای مدافعان حرم، حاج صادق آهنگران به مداحی و خواندن اشعار انقلابی در محکومیت فتنه و فتنه‌‌گران پرداخت. 

در ادامه، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی  اظهار داشت: در ۹ دی سال ۸۸ ملت ایران درخشید و در آن روز باشکوه و فراموش نشدنی ، ملت ایران تاریخ جدیدی ساخت.

وی تصریح کرد: همه قدرتهای شیطانی مصمم بودند در ارزوهایشان ایران را به براندازی برسانند. اما ملت ایران ، قدرتها و دنباله روان داخلی شان را با هم در گورستان این سرزمین دفن کرد.

گزارشی از گرامیداشت حماسه 9دی در تهران  

سلامی گفت: فتنه ۸۸ نقطه متراکم توطئه هایی بود که دشمنان برای ایران اندیشیده بودند‌. جنگ به جای بیابانها به خیابانها کشیده شده بودو به دنبال تسخیر فکر و اندیشه ملت ایران بود و فکر می کرد می تواند ملت را از دستاوردها و رهبرشان جدا کنند

وی اضافه کرد: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناکتر و سهمگینتر بود زیرا دشمن همه هویت، آگاهی و آزادی ملت ایران را نشانه رفته بودند، آنها می خواستند دستاوردهای ملت را قربانی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فتنه‌گران زمینه اشتها آفرینی قدرتهای بزرگ را در طمع به این سرزمین فراهم کردند. اشتهای دشمن تحریک شد و تصور کردند می‌توانند موفق شوند.

وی افزود: فتنه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد، بر چهره مردم سالاری ایران چنگ زدند و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است و این به ایجاد طمع به دشمنان ما جهت هجوم مجدد به این ملت کمک می کرد.

سلامی گفت: ۹ دی روزی است ملت ایران آرزوهای دشمنان را تشییع و تدفین کردند و عظمت ایران را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: فتنه تصویری بود از دشمنان این ملت و ۹ دی تجلی شکوه این ملت. درود بر همه کسانی که آن روز آمدند و از تاریخ درس گرفتند. ملت ایران می دانست که اگر رهبر خود را تنها بگذارد، ۲۸ مرداد تکرار خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران با هدایت رهبر حکیمش نشان داد که اگر دشمنان فتنه ای را آغاز کنند ، خاتمه دهنده آن ملت ایران است. اگر تهدیدی کنند، خاموش کننده آن ملت ایران است و اگر تحریم کنند، پیروز، ملت ایران است. نور خدا هرگز در این سرزمین خاموش نمی شود.

وی اظهار داشت: ای خدای بزرگ شاهد باش، ما امام خود را تنها نخواهیم گذاشت و پشت سر رهبر بزرگمان قله های بلند را فتح خواهیم کرد.

سلامی گفت: ملت ایران توانست زخمهای فتنه را ترمیم کند. رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگترین نقش را در هدایت ملت در جریان این توطئه ها داشت، او شرح صدر به خرج داد. او با الهام بخشی خود بذر آگاهی و ایمان را در دلهای ما کاشت که امروز شاخسارهای آن  در عالم دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود، لذا ملت ایران همچنان از آن فتنه خطرناک رنج می برد. اما امروز نفوذ منطقه ای ما بخشهای مختلفی از زمین را در بر می‌گیرد، نفوذ استکبارستیزی و نور انقلاب اسلامی که ملتها را از استعمار رهانیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز ایران می تواند راه را در زمین و دریا و هوا راه را بر امریکا ببندد. امریکا امروز به زوال سیاسی و نظامی رسیده است. این یک آرزو نیست، واقعیت است.

گزارشی از گرامیداشت حماسه 9دی در تهران  

وی خاطرنشان کرد: بیشترین زوال مربوط به عقب نشینی امریکا بدون هیچ دستاورد از منطقه است. امروز امریکا سردرگم است. برجام را امضا می کنند و خود از آن خارج می شوند. این یعنی سرگردانی. در سوریه و عراق میلیاردها دلار هزینه می کنند اما نهایتا بدون دستاورد خارج می شوند. اما آنها با وجود همه این شکستها هنوز بر ملت ایران متمرکزند، اما مطمئن باشند که این بار هم ملت ایران، آنها را شکست خواهند داد.
سلامی گفت: امریکایی ها می دانند که مذاکره شکاننده وحدت ملی ما و مقاومت مایه انسجام و وحدت ملی ماست. ملت ایران در هیچ میدان نابرابری شرکت نمی کنند . امریکایی ها فکر می کردند می توانند با تحریمها ملت ایران را شکست دهند اما هرچه بیشتر تحریم کنند ، تحریمهایشان کم اثر تر می شود. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان داشت: ما از هر زمان دیگری قوی تر، امیدوارتر و به آرمانهای خود و رهبرمان پایبندتریم، اما هنر آمریکا شکست خوردن است.

بنابر این گزارش، پس از اتمام سخنان سردار سلامی،‌ جمعیت شرکت کننده در مراسم باشکوه یوم الله ۹ دی در تهران، با سر دادن شعارهایی بر ضد استکبار جهانی و عوامل خارجی و داخلی فتنه ۸۸ به سمت میدان میدان شهدا حرکت کردند.

قرائت قطعنامه پایانی مراسم حماسه مردمی ۹ دی،  بخش پایانی برنامه بود که در میدان شهدا قرائت و با فریاد تکبیر مردم تأیید شد. 

گزارشی از گرامیداشت حماسه 9دی در تهران

در بخشی از این قطعنامه آمده است: 

«فتنه آمریکایی- صهیونیستی سال 88 کودتای بین‌المللی با الگوی اهریمنی انقلاب رنگین و جنگ نرم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودکه با دست قدرت الهی، هدایت‌های حکیمانه امام المسلمین، بصیرت، دشمن‌شناسی و عمل به هنگام مردم متدین و سلحشور با شکست مواجه شد لکن همنوایی سران داخلی فتنه با دشمنان خارجی، گناه بس عظیم و نابخشودنی است که هر گونه تلاش مذبوحانه‌ای برای تطهیر جرم و جنایت غیرقابل عفو و بخشش آنها را شدیدا محکوم می‌نماییم».

انتهای پیام/

فارس
(یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۰۱
https://news.masjed.ir/u/l6y
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید