جمعه / ۳۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۸:۴۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۰۲۶
گزارشگر : محسن عزیزی

چشم‌نوازی سبک معماری «تاج محل» در مسجد جاکارتا

مسجد «رملی مصفی» در شهر جاکارتا (پایتخت اندونزی) که به سبک معماری مسجد «تاج محل» هند ساخته‌شده، همه روزه میزبان گردشگران خارجی بسیاری است.

(جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۸:۴۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری «آناتولی»؛ مسجد رملی مصفی جاکارتا، به دلیل شباهت آن به سبک معماری «تاج محل» هند (یکی از عجائب هفتگانه جهان)، توجه‌ها را به خود جلب کرده و با معماری منحصر به فرد خود، همه روزه میزبان گردشگران زیادی از اندونزی و کشورهای مختلف جهان است.
 
این مسجد توسط یک خانواده چینی‌الاصل مسلمان‌شده، ساخته شده و در سال ۲۰۱۶ میلادی درب‌های آن به روی نمازگزاران باز شد.

فیان رشیدین، متولی مسجد و فرزند مؤسس این مسجد، در این باره گفت: پدرم این مسجد را به عنوان سمبلی برای هدایت و پذیرش دین اسلام ساخته و معماری آن را از تاج محل هند که نماد عشق پادشاه وقت هند به همسرش است، الهام گرفت.
 
وی افزود: پدرم مسجد را به‌عنوان نماد عشق به خداوند بنا کرده و اسم «رملی مصفی» را که عبارت است از حرف اول نام فرزندان خانواده، برای مسجد برگزید.
 
رشیدین گفت: در ورودی مسجد تابلوهایی از سوره‌های «فاتحه» و «قارعة» همراه با ترجمه چینی آن‌ها نصب شده که توجه بازدیدکنندگان چینی را به خود جلب می‌کند و ایده‌ای از دین اسلام به آن‌ها ارائه می‌دهد.
 
مسجد «تاج محل» اندونزی سمبل عشق به خداوند
 
وی با اشاره به اینکه این مسجد برنامه‌های ارشادی را برای کسانی که خواهان تشرف به اسلام هستند، ارائه می‌دهد، اظهار کرد: تا الان ۸۰ نفر در این مسجد به اسلام گرویده‌اند.
 
رشیدین با بیان اینکه خانواده وی اوایل قرن ۱۹ میلادی از چین به منطقه «آچه» اندونزی مهاجرت کرد، گفت: پدرم در سال ۱۹۶۴ میلادی در ۱۹ سالگی تحت تاثیر اخلاق مسلمانان قرار گرفته و اسلام آورد.
 
اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی قرار دارد، این کشور ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد و ۸۶ درصد از مردم آن مسلمان هستند و اسلام توسط بازرگانان دریانورد مسلمان به این منطقه رسید.
مسجد «تاج محل» اندونزی سمبل عشق به خداوند
 
مسجد «تاج محل» اندونزی سمبل عشق به خداوند
 
(جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۸:۴۹
https://news.masjed.ir/u/nD2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید