به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خانه ملت؛ عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام آمادگی سازمان تبلیغات برای منسجم کردن امور مساجد را مفید ارزیابی و تصریح کرد: پس از مدیریت امور مساجد توسط سازمان تبلیغات نیز قرار نیست همه امور مسجد به سازمان واگذار شود بلکه قرار است مدیریت نهادهای فعال در این حوزه در اختیار سازمان تبلیغات قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدصادق طباطبایینژاد افزود: در حال حاضر در حوزه مدیریت امور مساجد، تمرکزگرایی وجود ندارد و نهادها و سازمانهای مختلفی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مرکز رسیدگی به امور مساجد در این حوزه مسئولیت دارند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکپارچه شدن مدیریت امور مساجد فارغ از دولتی شدن مساجد است، افزود: با اینگونه مدیریت از اقدامات موازی جلوگیری خواهد شد.
طباطبایی نژاد تأکید کرد: در این مسیر باید دقت شود که ماهیت مردمی بودن مساجد حفظ شود و مسجد به همان صورت هیأت امنایی متشکل از اهالی محل اداره شود.
وی گفت: البته پرهیز از دولتی بودن مساجد به معنای قطع حمایتهای دولتی نیست؛ به این معنا که حاکمیت باید به طور کلی نظارت بر مساجد داشته باشد و به صورت حمایتی با محوریت مردمی نسبت به مساجد، مواجهه داشته باشند.
انتهای پیام/