شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۹۱۲
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد روحانی تهران:

شهدای مسجد روحانی، الگوی جوانان محله 17 شهریور بودند

حجت الاسلام ابراهیم جذبی گفت: شهدای مسجد روحانی جزو جوانان الگوی محله 17 شهریور تهران بودند و ما همه ساله مراسمی در بزرگداشت آنان برگزار می‌کنیم.

(شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان؛ عکس و نام شهدا در ورودی مسجد روحانی نصب شده است و کنار آن با خط خوش نوشته‌اند «شهدا را یاد کنید با ذکر صلوات.»

 

 

این کار جالب و خلاقانه باعث شد خبرنگار ما به بررسی نقش مساجد در تربیت شهدا بپردازد که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

«حجت‌الاسلام ابراهیم جذبی» درباره اهمیت مساجد در  پرورش نیروهای انقلابی، با اخلاص، ولایت‌مدار و جان بر کف، گفت: مساجد در همه ادوار تاریخی ایران، پیشگام مبارزه با متجاوزان و ظالمان بودند و همیشه با تبعیت از مراجع و علما، در برابر بیگانگان ایستادگی کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد یک بار دیگر در دوران نهضت امام خمینی(ره) نقش تاریخی خود را ایفا کردند، خاطرنشان کرد: بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی با بیان اینکه جمله که سربازان من اکنون در گهواره هستند، اهمیت نسل جوان را نشان دادند، و با نگاهی به مرکز تربیت این نسل، به وضوح در همه جا ردپای مساجد مشخص می شود.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: مساجد که همیشه پایگاه دین مداری و نشر معارف قرآنی هستند، در دوران دفاع مقدس، باز هم اهمیت خود را به رخ همگان کشاندند، به طوری که طبق آمارهای رسمی اکثریت قریب به اتفاق شهدای جنگ تحمیلی، مسجدی بودند.

 

وی در ادامه به تشریح نقش و فعالیت مسجد روحانی خیابان شهید حدادعادل (صفاری) در سال های دفاع مقدس پرداخت و گفت: مسجد روحانی همیشه پایگاه تربیت نیروهای انقلابی بوده است و با شروع جنگ، و فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر دفاع همه جانبه از مرزهای کشور، نمازگزاران این مسجد اعم از پیر و جوان به دفاع از تمامیت ارضی کشور و مقابله با رژیم صدام پرداختند.

 

امام جماعت مسجد روحانی خاطرنشان کرد: شهدای مسجد روحانی جزو جوانان الگوی محله 17 شهریور تهران بودند و ما همه ساله مراسمی در بزرگداشت آنان برگزار می‌کنیم.

 

وی افزود: پایگاه بسیج مسجد روحانی بسیاری از حلقه های صالحین خود را که به صورت هفتگی برگزار می شود به نام شهدای این مسجد مزین کرده است.

 

 

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اهمیت شهدا آنقدر در میان اهالی مسجد روحانی بالا است که در هنگام تاسیس پایگاه بسیج این مسجد، ما «شهدای مسجد روحانی» را به عنوان نام این مسجد پیشنهاد کردیم که با موافقت مسئولان مربوطه روبرو شد.

 

 

وی گفت: قرآن و اهل بیت(ع) مساجد را مرکز اصلی نشر معارف دینی معرفی کرده اند بنابراین هر جامعه ای که به مساجد اهمیت بدهد، موفق می شود، واقعیتی که ما در سال های انقلاب اسلامی و جنگ شاهد آن بودیم.

 

بنا بر این گزارش، نام مسجد روحانی با جشن‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر پیوند خورده است، با این وجود، فعالیت‌های این مسجد فراتر از این موضوع است و در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، همیشه نمازگزاران و اهالی این مسجد، پیشگام دفاع از اسلام و انقلاب بوده‌اند، برای نمونه در هشت سال جنگ تحمیلی، بسیاری از اهالی این مسجد عازم جبهه‌ها شدند و عده‌ای از آنان، شهید یا جانباز شدند.

(شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۶
https://news.masjed.ir/u/lp4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید