جمعه / ۹ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۳۸۴۰
گزارشگر : ایده ایده
ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:

بسیج در ایران،عراق،سوریه،فلسطین و لبنان در برابر استکبار ایستاده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: بسیج مستضعفین در ایران اسلامی در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در برابر دنیای استکبار با قدرت ایستاده است.

(جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۴:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های اول نماز جمعه گفت: وحدت ملی و انسجام  اسلامی امری مهم است. وحدت ملی و انسجام اسلامی با نگاهی به جامعه جهانی اصلی اساسی است. آموزه های اسلام بدون استثنا زمینه ساز وحدت جامعه اسلامی و وحدت امت اسلامی را فراهم می کند.

وی افزود: پیامبر اعظم (ص) با برجسته کردن اسلام، عزت انسانی، منزلت و کرامت انسان، راه را برای وحدت جامعه اسلامی هموار کردند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: برای رسیدن به وحدت باید در زندگی فردی و خانوادگی در مسیر گسترش عدالت قدم برداریم. عدالت دلها را به یکدیگر نزدیک می کند و زمینه وحدت و انسجام جامعه اسلامی را فراهم می آورد و موجب می شود بعد از ۱۴۰۰ سال نویسنده مسیحی حضرت علی را به نام فریاد عدالت در تاریخ بنامد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عدالت وظیفه قطعی ماست و بسط عدالت وظیفه انقلاب اسلامی است. علم و دانش را باید فصل‌الخطاب قرار دهیم. اگر گرایش های سیاسی و جناحی را کنار بگذاریم، علم راه را برای وحدت و انسجام هموار می کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز در پناه عمود ولایت فقیه راه برای وحدت افتخارآفرین و عزت بخش هموار شده است. 

وی افزود: بسیج مستضعفین در ایران اسلامی در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در برابر دنیای استکبار با قدرت ایستاده است.

بنا بر این گزارش خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی یک نیروی مقتدر، بازدارنده و امنیت آفرین است و باید بر اقتدار و توانایی خود بیفزاید.

وی افزود: در این خطبه با توجه به انتصاب شهردار تهران، نکاتی را در این خصوص بیان می کنم. شهردار منتخب و محترم دانش آموخته دانشگاه و دارای تجارب مدیریتی است. انتظار می رود نظر رهبر انقلاب را بر تکیه بر صاحبان علم و دانش و فراهم آوردن حضور دانشگاه ها در مدیریت شهر تهران فراهم آورد، زیرا ما نیازمند شهری هستیم که براساس علم و دانش اداره شود.

ابوترابی فرد گفت: برای مدیریت شهر تهران نیازمند حضور همه نهادهای موثر و دارای نقش در این عرصه می باشیم. مدیریتی موفق است که راه را برای اجماع و حضورو مشارکت مسئولین در نهادها و مدیریت شایسته شهر تهران هموار کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: از دولت هم همین انتظار را داریم. این رسالت دستگاه اجرایی است که با صرف وقت و استماع نقدها زمینه مشارکت دلسوزان انقلاب و چهره های دانشگاهی را در مدیریت کشور فراهم آورد. این راه رسیدن به اقتدار و عزت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: دولت، شهرداری و همه نهادها قبل از اینکه به افزایش درآمدها فکر کنند به کاهش هزینه ها، مدیریت هزینه ها و ارتقاء بهره وری بیندیشند. این امر راه حل معضلات کشور است.

وی افزود: باید هزینه های مدیریت شهر کاهش و رضایت مردم افزایش یابد. درآمدزایی از فروش تراکم و عوارض تغییر کاربری موجب تخریب محیط زیست شهری است.

ابوترابی فرد در خصوص منبع درآمد شهرداری ها تصریح کرد: کدام کشور و شهرداری عاقل با فروش تراکم، شهر را اداره می کند؟ کدام قاعده اقتصادی قبول می کند این گونه رفتار کنیم؟ درآمدزایی از فروش تراکم و عوارض تغییر کاربری موجب تخریب محیط زیست شهری است و موجب تضییع حقوق شهروندان شده و آسیب شهرنشینی مذهبی ودینی است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: کدام نهاد علمی تایید کرده است که تهران باید به صورت عمودی رشد کند و این آسمان خراش ها بی ضابطه در خیابان هایی که مناسب نیست  برای تامین هزینه های شهری ساخته شود، باید یک اتاق فکر راه را برای معماری شهر تهران بر اساس رشد افقی هموار کند. این رشد با تفکر دینی و مذهبی سازگار است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در حوزه حمل و نقل کار بزرگی در کشور رخ داد، با اینکه از متروسازی جهان ۱۰۰ سال دور بودیم و مدیران نالایق ما را از این نعمت دور کرده بودند در طول سه دهه بعد از جنگ ۳۰۰ کیلومتر مترو با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مردم راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: حدود سه میلیون نفر سفر در روز در متروها شکل می گیرد، امروز در کنار شهرهایی که ۱۵۰ سال قبل مترو را شروع کرده اند متروسازی ایران در حال پیشرفت است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از تولید پسماند در تهران گفت: هزینه پسماند در تهران دو برابر شهرها و کلان شهرهای جهان است و روزانه ۸ تا ۹ هزار تن پسماند تولید می شود و مسئولان خدمات شهری این پسماند را جمع آوری می کنند. می توان مصرف را مدیریت کرد. این مقدار تولید پسماند شایسته نیست. با هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی که برای مدیریت پسماند اختصاص می یابد می توان کارهای بزرگی در تهران انجام داد.

(جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۴:۵۵
https://news.masjed.ir/u/lCc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید