شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۰۰:۱۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۶۹۳
گزارشگر : محسن عزیزی

۴۰ زخمی در تظاهرات بازگشت فلسطینیان در غزه

هزاران فلسطینی امروز در سی و چهارمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه شرکت کردند که این تظاهرات تاکنون ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

(شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷) ۰۰:۱۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، تظاهرات امروز تحت عنوان جمعه «عادی‌سازی روابط خیانت است» در حال برگزاری است.

هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان را به شرکت گسترده در تظاهرات امروز دعوت کرده بود.گروه‌های فلسطینی از جمله حماس بر ادامه این تظاهرات تحقق اهداف آن از حمله شکستن محاصره غزه تاکید کردند.

تظاهرکنندگان فلسطینی ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی، پرچم این رژیم و تصاویر آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی آن را به آتش کشیدند. لیبرمن در پی شکست در برابر مقاومت فلسطین در رویارویی اخیر در غزه مجبور به استعفا از سمت خود شد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرکنندگان فلسطینی در نواحی مرزی غزه را هدف تیراندازی و شلیک گسترده گاز اشک آور قرار دادند که طی آن تا این لحظه ۴۰ فلسطینی زخمی شدند. تظاهرات امروز در پی ادامه تلاش‌های مصر و طرف‌های بین‌المللی برای تثبیت آرام سازی اوضاع در باریکه غزه نسبت به جمعه‌های گذشته نسبتا آرام‌تر برگزار شد.

لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بازگشت در ۳۰ مارس گذشته تاکنون ۲۴۷ نفر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از ۲۵ هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال ۵۰۰ نفر از آنان وخیم است.
(شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷) ۰۰:۱۳
https://news.masjed.ir/u/jzv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید