یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۵۲۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله صدیقی:

کسی که فکرش به دنیا مشغول است نمی‌تواند به عالم بالا پرواز کند

امام جمعه موقت تهران معتقد است: کسی که فکر او همواره به امور دنیا مشغول است نمی‌تواند به عالم بالا پرواز کند و قدمی فراتر از زمین و آرزوهای آن بگذارد.

(یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۷:۴۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا،‌ آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: غصه‌هایی که انسان به خاطر آنها خاطر خود را مکدر می‌کند همه به خاطر تعلقات به دنیاست.

یشتر بخوانید: آمریکا در حال افول است و هیمنه گذشته را در دنیا ندارد

وی افزود: اگر در بند دنیا و اسیر اقبال و ادبار آن نباشیم اصلاً غصه‌ای نخواهیم داشت؛ حزن و غصه‌های انسان مربوط به گذشته و نگرانی‌های او مربوط به آینده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از کانون‌هایی که برای امام زمان(عج) نوکران لایق تربیت می‌کند، حوزه علمیه است گفت: کسی که فکر او همواره به امور دنیا مشغول است نمی‌تواند به عالم بالا پرواز کند و قدمی فراتر از زمین و آرزوهای آن بگذارد.

وی اظهار داشت: لازم است انس با خدا را تمرین کنیم و ارتباط خود را هر روز با خدا بیشتر و محکم‌تر کنیم؛ دعا را تنها برای ثواب آن نخوانیم زیرا دعا سبب انس با خدا و ایجاد آرامش در آدمی می‌شود.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: مناجات‌های ائمه سفره انس با پروردگار عالم است، انسان با هر چیز و هر کسی که انس پیدا کرد وابسته آن می‌شود؛ امام علی(ع) می‌فرماید دنیا را سه طلاقه کردم که هرگز راهی برای محرم شدن با آن نداشته باشم.

وی افزود: بی‌نیازی، سرمایه و عزت همگی به دست خداست؛ هر لذتی در دنیا در برابر لذائذ معنوی کوچک و ناچیز می‌شود، اولیای الهی هیچ‌گاه برای بهره‌مندی از لذت جنسی ازدواج نکرده‌اند زیرا همواره لذت عشق و محبت به خدا را در قلب خود داشته و می‌پروراندند، ایشان ازدواج را یک تکلیف و ماموریت الهی در مجرای خالقیت خدا و توسعه در خلقت می‌دانستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دنیا در نظر انسان کوچک نمی‌شود مگر اینکه خداوند در نزد او بزرگ شده باشد؛ انسانی که اسیر دنیای مادی، دون و پست شود از ارزش و اعتبار می افتد.

وی در ادامه بیان داشت: از آدابی که در اسلام بر آن تاکید شده است سلام است؛ سلام، تهیّت اهل بهشت است کارهای بهشتی ما باید در این دنیا جلوه و ظهور داشته باشد، انسانی نیست که بهشتی باشد و زبان او به سلام عادت نکرده باشد.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: روایت است بخیل‌ترین انسان کسی است که نسبت به سلام بخل دارد؛ امام باقر(ع) می‌فرماید خداوند بعد از تهیت و سلام کردن، اطعام طعام را دوست دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتما لزومی ندارد برای اطعام، سفره‌ای فوق طاقت پهن کنیم بلکه با مقداری شربت، خرما و... می‌توان به این امر عمل کرد؛ در قرآن کریم نیز کسانی که سیره(اطعام طعام) آنها اطعام دیگران است نزد خداوند بسیار محترم هستند.

انتهای پیام/

(یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۷:۴۹
https://news.masjed.ir/u/o2F
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید