جمعه / ۱۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۳۵۱۷
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله موحدی کرمانی:

پیام اربعین ادامه مبارزه برای تحقق عدالت است

امام جمعه موقت تهران گفت: حرف جمعیت عظیم در اربعین این است که هیچ مستبدی قادر نخواهد بود مبارزه برای تحقق عدالت را پایان دهد و این مبارزه تا ریشه کن کردن کفر، شرک، نفاق و ظلم ادامه خواهد داشت.

(جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۴:۴۲
 

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با بیان این که مسؤولان باید به داد جوانان برسند، گفت: مسؤولان نباید اجازه دهند که عده ای با انواع روش ها جوانان را گمراه کنند و ایمان آن ها را بگیرند.

وی افزود: برخی خیال می کنند اگر فرصتی دارند و بتوانند بیت المال را بدزدند و غارت کنند اشکالی ندارد، چگونه این افراد توجه ندارند که قیامتی در پیش است، کسی که به جان بیت المال افتاده و دزدی می کند از دست خدا نمی تواند فرار کند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد و می توانند دزدی کنند، اظهار داشت: دزدی از بیت المال خطرناک تر از دزدی از جیب انسان است، در روایت داریم در حکومت حضرت مهدی(عج) مجازات کسانی که زکات نمی‌دهند اعدام است.

وی ادامه داد: اگر فردی مال کسی را بدزدد حد آن با شرایطش قطع ید است اما در مورد غارت بیت المال اعدام است چرا که پولی دزدید می شود که حیات و قیام جامعه است و امت اسلامی باید این پول می خواهند روی پای خود بایستند.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تسلیت رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، به حماسه آفرینی عاشقان امام حسین(ع) از سراسر جهان در اربعین اشاره کرد و ابراز داشت: انسان های آزاده جهان عاشق سیدالشهدا و شیفته ایشان هستند و در این مسیر سختی ها را تحمل می کنند.

وی عنوان کرد: میلیون ها نفر در حماسه اربعین شرکت داشتند و  بیش از 2 میلیون نفر از ایران به کربلا مشرف شدند، این اربعین پیام های بسیاری دارد و در عین این است که چهلم شهادت امام حسین(ع) است و باید تسلیت گفت اما بنده تبریک هم می گویم چرا که اربعین روز پیروزی امام حسین(ع) است، اربعین روزی است که امام حسین(ع) بر دنیای کفر، ظلم و نفاق پیروز شد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا امروز در اربعین تجلی پیدا کرده است، بعد از قیام سیدالشهدا جنایات یزید به صورت آشکار در مجامع عمومی مطرح می شد که این به معنای شکست ظلم است چرا که ظالم نمی تواند دوام پیدا کند.

وی اضافه کرد: مرحبا به ملت آزاده ایران و سراسر جهان که در اربعین با عظمت به سمت حرم مطهر امام حسین(ع) رفتند، در واقع این زائران در اربعین جشن پیروزی سیدالشهدا را می گیرند، امام حسین(ع) دشمن و نظام طاغوتی را ساقط کرد و در یک مقطع که اربعین باشد پایه مقاومت دائم در برابر ظلم را ریخت.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که زیارت اربعین بسیار ارزنده است، گفت: در زیارت ها اهداف ائمه طاهرین(ع)، جایگاه این بزرگواران و نمایندگان این حضرات  معرفی می شوند، امروز امام زمان(عج) غائب هستند اما نائب حضرت حضور دارند، نائب کاری می کند که امام باید انجام دهد و حکومت را به گونه ای اداره می کند که اگر امام ظهور کند به همین شکل انجام می دهد.

وی افزود: امام حسین(ع) انسان ها را از ذلت نجات داد و ظالمان را سرنگون کرد، حضرت حق را بر باطل غالب کرد، حرف جمعیت عظیم در اربعین این است که هیچ مستبدی قادر نخواهد بود مبارزه برای تحقق عدالت را پایان دهد و این مبارزه تا ریشه کن کردن کفر، شرک، نفاق و ظلم ادامه خواهد داشت.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سرنوشت ستمگران، آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت یقینا سقوط، نابودی و رسوایی است، اظهار داشت: جانیان فکر می کنند می توانند به مقاومت پایان دهند اما یقینا به آرزو را به گور خواهند برد.

وی خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت: دوران زروگویی و قلدری رو به افول است و کشورهای اروپایی هم پیمان آمریکا هم دیگر خسته شده اند، آمریکا می خواهند کشورهایی را که پایبند به قانون هستند مجازات کند که این روش دارای تبعات بدی بر نظم جهانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آمریکا روز به روز منفورتر و منزوی تر می شود، ابراز داشت: در اجلاس سه جانبه وزرای ایران، ترکیه و آذربایجان از مواضع ایران درباره تحریم های ظالمانه حمایت و تأکید کردند به همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد.

وی عنوان کرد: امروز هیچ کشوری به جز چند رژیم مزدور منطقه ای از اقدامات آمریکا حمایت نمی کنند، امکان این که آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی خود برسد بسیار ضعیف است اما قطعا به اهداف سیاسی خود در این تحریم ها نخواهد رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نخستین بار است که اروپایی ها افزون بر انتشار بیانیه علیه سیاست های آمریکا، مکانیزمی هم برای اجتناب از تحریم ها و جبران تبعات آن ایجاد می کنند.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم که هرچه از عمر نظام کثیف عربستان سعودی می گذرد این حکومت و وهابیت رسوا تر می شود، قتل خاشقچی با وضع فجیع، این رژیم سفاک را به کلی منفور کرده است، آمریکا حامی سعودی هم سردرگم شده که چه غلطی کند تا از این گاو شیرده بازهم میلیاردها دلار بگیرد و باز هم حمایت کند.

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: البته در این صورت بر منفوریت آمریکا در جهان افزوده می شود و زندگی برای او تنگ خواهد شد، برای یک بار هم که شده باید صادق باشند و رژیم کودک کش سعودی را محکوم کرده و در لیست سیاه بیاورند.آمریکا باید دست از حمایت سعودی برداشته و دیگر به آن سلاح نفروشد.

وی افزود: تا کی باید بشنویم که 14 میلیون یمنی از گرسنگی در خطر مرگ هستند و دنیا هم تماشاچی باشد، تا کی باید شاهد جنایات آمریکا و حمایت آن از جانیان باشیم، رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین معرفی می کند در رأس خائنان به حرمین است و بی پروا به کشتار بی گناهان می پردازد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمله به عزاداری حسینی در نیجریه اظهار داشت: در این حمله تعدادی از عزاداران شهید و مجروح شدند، چه دلیلی دارد که مراسم عزاداری مسالمت آمیز شیعه مورد حمله قرار گیرد، لازم است که شیعیان با حکومت مذاکره کنند و به تفاهم برسند تا اینگونه اتفاقات رخ ندهد، علما و مراجع نیز می‌توانند با ارشادات خود مانع بروز این فجایع شوند.

وی با اشاره به ربودن مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان ادامه داد: به دولت پاکستان اخطار می دهیم هرچه زودتر درباره آزادی مرزبانان کشورمان اقدام کنند.

آیت الله موحدی با اشاره به پیروزی های مقاومت در منطقه ابراز داشت: مقاومت اسلامی عراق و در سایه مرجعیت به توفیقی بزرگ دست یافت و بینی آمریکا را به خاک مالید، آمریکا با تمام تلاش ها با پول های عربستان، نتوانست غلطی بکند، بحمدالله نیروهای خدوم و صالح در پست های حساس نمایندگی مجلس، ریاست مجلس، ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق قرار گرفت که این توفیق را به کشور عراق تبریک می گوییم، بدانند که این پیروزی ها به برکت مرجعیت است.

وی عنوان کرد: در این روزها در فضای مجازی نسبت‌هایی به مسؤولان داده می‌شود که اذهان عمومی را خدشه دار و رابطه بین دولت و ملت را سست می کند، بالاخره باید تکلیف این امر روشن شود، مردم سؤال می کنند که آیا این نسبت ها صحیح است، آیا افرادی در سطوح بالا اینگونه در رفاه و وابسته به دنیا هستند؟ اگر اینگونه باشد که اصلا قابل قبول نیست.

نایب رییس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: خیلی حرف ها بی پایه و اساس است که نباید اعتنا کرد اما گاهی از مقامی شناخته شده در جایگاهی از نظام چنین نسبت هایی داده می شود که باید تکلیف را روشن کرد، یا دروغ است که باید تکلیف درغگو را روشن کرد و اگر راست است مردم باید تکلیف را بدانند و برخورد قانونی صورت گیرد.

(جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۴:۴۲
https://news.masjed.ir/u/mar
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید