چهارشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۷ / ۰۶:۳۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۴۹۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان:

‌«مسجد سرخ»، بنایی منحصر به فرد در روستای پانجونان اندونزی

مسجد پانجونان یا مسجد سرخ اندونزی از جمله مساجد تاریخی و بسیار زیبای این کشور بوده که در روستایی به نام پانجونان واقع شده است.

(چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷) ۰۶:۳۵

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل: اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است. جمعیت آن ۲۴۲ میلیون نفر است و ۹۰ درصد این جمعیت را مسلمانان، ۸ درصد مسیحی و ۲ درصد هندو و بودیسم تشکیل می‌دهند.

اسلام از قرن ۴ قمری به این کشور وارد شد و در قرن ۶ به وسیله تجار هندی به شکل بسیار وسیع منتشر شده‌است. بیشتر مسلمانان این کشور سنی یا مذهب شافعی دارند و بقیه شیعه، حنفی، حنبلی، مالکی، زیدی و علوی هستند. این کشور دارای ۵۵۰ هزار مسجد است.

«مسجد پانجونان» با همان مسجد سرخ اندونزی از جمله مساجد به نام و تاریخی این کشور است که تاریخ آن به سال 1480 میلادی باز می گردد. معمار این بنای زیبا و منحصر به فرد فردی به نام «شریف عبدالرحمن» است که گفته می شود مهاجری عرب زبان از کشور عراق بوده است.

بر اساس شواهد موجود عبدالرحمن همراه با عده ای از مسلمانان عراقی به جهت تجارت وارد اندونزی شده و در این کشور سکنی گزیده اند.

مسجد پانجونان در روستایی به همین نام واقع در کشور اندونزی واقع شده است. البته نام اصلی مسجد، «العطیه» است که مردم محلی به دلیل به کار رفتن آجرهای سرخ رنگ در ساخت بنای مسجد، آن را مسجد سرخ نامیده و بیشتر به همین نام معروف است.

جالب اینکه مسجد پانجونان دارای یک سالن بزرگ است که از قدیم برای انجام امور تجاری و داد و ستدهای روستا بنا شده بوده و هنوز هم این کارکرد خود را حفظ کرده است. امروز نیز بسیاری از تجار مسلمان و غیر مسلمان در سالن تجاری مسجد سرخ جمع شده و به انجام معاملات تجاری خود می پردازند.

 


مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی
مسجد سرخ اندونزی  

(چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷) ۰۶:۳۵
https://news.masjed.ir/u/kkp
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید